İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
6 04660029 2D/3D Motion Graphics 2+2+0 4 4
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Grafik Tasarımı
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : To teach the production of motion pictures prepared in 2 and 3 dimensional environments. It also aims to train students who examine and analyze examples in this field and raise awareness.
Content : It includes teaching computer programs about the field, making character designs and applying the 12 basic principles of animation.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Asist Prof. Bülent Bingöl
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : YIKAROĞLU N. (2009). Maya Unlimited. Kodlab Yayınları.
LUHTA E. (2017). How To Cheat In Maya 2010. Crc Press.
ÖZCAN O. (2008). İnteraktif Medya Tasarımında Temel Adımlar. Pusula Yayıncılık.
Course Category
Social Sciences 100%
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Final examination 1 60%
Total 2 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 4 56
Assignments 7 2 14
Mid-terms 1 4 4
Practice 7 2 14
Project 7 4 28
Final examination 1 4 4
Total Work Load ECTS: 4 120
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme.
2 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme.
3 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
4 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
5 İki ve üç boyutlu üretebilme.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımları hakkında genel bilgilendirme
2 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımı için Adobe After Effects ve Blender programlarının tanıtılması. Programda hareketlendirme yapılmadan önce dosyaların aktarımları hakkında bilgilendirme.
Proje 1: top animasyonu uygulaması.
3 Adobe After Effects Blender programlarında obje ve nesneleri hareketlendirmek için kullanım araçlarının öğretilmesi.
Proje 2: Yürüme döngüsü ve sesle senkron konuşma uygulaması.
4 Verilen projelerle alakalı kritik verilmesi. Adobe After Effects ve Photoshop programları ile İskelet ve model hiyerarşisi uygulamaları.
5 Adobe Photoshop ve illüstratör programları ile karakter tasarımı yaparken kullanılan aletler ve dikkat edilmesi gereken detaylar hakkında bilgilendirme.
6 Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensibin öğretilmesi.
Proje 3: Üst üste binme hareketlerinin uygulaması.
7 Adobe After Effects programında 12 prensipten birisi olan esneme hareketi için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi.
Proje 4: Esneme hareketinin uygulanması.
8 Ara Sınav
9 Adobe After Effects programında frame kullanımları hakkında bilgilendirme. 12 prensipten birisi olan sıkışma ve ön hareketler için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi.
Proje 5: Sıkışma ve ön hareketlerinin uygulanması.
10 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programlarında hareketli görüntü tasarımı için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi. Verilen projeler ile alakalı kritiklerin verilmesi.
Proje 6: 12 prensipten sahneleme, pozdan poza anahtar kareler-Düz anahtar kareler uygulamaları.
11 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten hızlanma-yavaşlama hareketlerinin uygulanması.
12 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten ikincil hareket ve zamanlama hareketinin uygulanması.
13 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten dairesel hareket ve abartı hareketlerinin uygulanması.
14 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten kütleli tasarım ve çekicilik hareketlerinin uygulanması.
Proje 7: 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımı için öğretilen programlar ve animasyonda 12 prensip kullanılarak 30 saniyelik bir hareketli görüntü tasarımı final uygulama projesi.
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
All 4
C1 4
C2 5
C3 5
C4 4
bbb