İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
4 04640019 Illustration 2+2+0 5 5
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Grafik Tasarımı
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : It is intended to have theoretical and practical knowledge of digital illustration types and techniques, to recognize vector and pixel-based programs used in digital illustration, to be able to make applications with these programs within the scope of different topics.
Content : Includes being able to design graphic products in illustration practice using digital illustration techniques.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : MARK W. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü.Litaratür Yayıncılık.
DARREL R. (2014). How To Be An Illustrator, Laurence King Publishing.
MARK W. (2018). Thinking Visually for Illustrators. Publisher Bloomsbury Visual Arts.
Course Category
Social Sciences 100%
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Attendance 14 0%
Practice 14 0%
Final examination 1 60%
Total 30 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 4 56
Hours for off-the-c.r.stud 8 2 16
Assignments 14 2 28
Mid-terms 1 4 4
Practice 6 4 24
Project 6 3 18
Final examination 1 4 4
Total Work Load ECTS: 5 150
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme.
2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme.
3 Problemi açıklayabilme.
4 Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme.
5 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
6 Bir bağlam içinde ifade edebilme.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Ders içeriği, işleniş, malzeme ve teknikler konusunda bilgi verilmesi.
2 Dijital illüstrasyon uygulaması yapabileceğimiz, vektörel ve piksel tabanlı programlar, güncel tablet uygulamaları ile ilgili sunum. İlk proje konusunun verilmesi.
3 Proje 1: Vektör tabanlı programla karakter oluşturabilme. Cansız bir objeyi, antropomorfik (insanbiçimci) şekilde karakterize edebilme. Karakter yaratmak için basit, jest ve mimikler üzerinde eskiz çalışmaları yapılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi.
4 Vektör tabanlı karakter çalışmaları ile ilgili eskizlerin analizi ve kritik verilmesi. Eskizler içinden seçilen karakterin veya karakterlerin vektör tabanlı uygulamayla çalışılması ve sonuçlandırılması. İkinci proje konusunun verilmesi.

Proje 2: Çocuk kitabı kapağı illüstrassyonu konusunun örneklerle anlatılması. Konu için seçilen çocuk kitabının belirlenmesi, öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi.
5 Çocuk kitabı kapağı konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. Üçüncü proje ile ilgili ön bilgi verilmesi.
6 Proje 3: Plak veya albüm kapağı tasarlayabilme. İşitsel kültüre ait bir öğeyi, illüstrasyon olarak yorumlayabilme ve grafik bir ürün olarak sonuçlandırabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi.
7 Plak veya albüm kapağı tasarlayabilme konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması.
8 Proje 4: Kent konulu illüstrasyonlar tasarlayabilme. İki farklı kenti bir stil bütünlüğü içinde tanıtan, farklı tanıtım mecralarında kullanılabilecek, illüstrasyon tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi.
9 Kent konulu illüstrasyonlar konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması.
10 Proje 5: İllüstratif film afişi tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Kendi seçtikleri bir filmin illüstratif afişini tasarlayabilme. Afişi yapılacak filmlerin belirlenmesi ve öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi.
11 İllüstratif film afişi, konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması.
12 Proje 6: Story board yardımıyla çizgi hikaye anlatabilme. Beş karede görsel bir öykü tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi.
13 Beş karede görsel bir öykü tasarlayabilme konusunda konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi
14 Yıl sonu illüstrasyon sergisi ile ilgili düzenlemelerin yapılması.
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
All 5
C1 5
C2 5
C3 5
C4 5
C5 5
bbb