İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
4 04640017 Design Studio II 3+2+0 6 6
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Grafik Tasarımı
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : It is aimed to produce visual solutions for this product or service by considering the graphic design needs for the promotion of a product or service.
Content : In this course, which is the continuation of the design studio I course, the product or service project will be introduced. In addition, the course will be reinforced with additional projects.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : ( 04630012 )
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : ULUFER T. (2010). Grafik Tasarım ve Reklam. İzlenim Kitapevi.
TWEMLOW A. (2017). Grafik Tasarım Ne İçindir? Yem Yayınları.
ELDEN M. (2022). Reklam ve Reklamcılık. Say Yayınları.
ÖCAL D. POLAT H. (Ed.). (2020). Dijital Reklamcılık. Nobel Yayıncılık
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Attendance 14 0%
Practice 14 0%
Final examination 1 60%
Total 30 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 5 70
Hours for off-the-c.r.stud 14 3 42
Presentation 3 6 18
Mid-terms 1 2 2
Project 3 15 45
Final examination 1 3 3
Total Work Load ECTS: 6 180
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Bir bağlam içinde ifade edebilme.
2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme.
3 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme.
4 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme
5 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Dersin tanıtımı, dönem boyunca yapacakları projelerin brieflerinin verilmesi ve bu proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması.

Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Araştırma yapılarak kurumsal kimliği oluşturulmuş olan ürün ya da hizmet kampanyası tanıtımı için konsept, slogan ve mesajların oluşturulmaya başlanmasının istenmesi ve üç seri afiş tasarımı için konsept eskizlerinin istenmesi
2 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ürün ve hizmet kampanyası tanıtımı için ortaya çıkarılan konsept, slogan ve mesajların incelenmesi, afiş tasarım eskizlerinin değerlendirilmesi ve geri bildirim verilmesine devam

3


Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ürün ve hizmet kampanyası tanıtımı için ortaya çıkarılan konsept, slogan ve mesajların incelenmesi, afiş tasarım eskizlerinin değerlendirilmesi ve geri bildirim verilmesine devam
3 Proje II: İnfografik Tasarımı
İnfografik tasarımının ne olduğunun örneklerle açıklanması. İnfografiği yapılacak bir canlı, film, sebze ya da meyvenin seçilmesi. Seçilen ürünlerin infografik tasarımın yapılabilmesi için gerekli bilgilerin araştırılmasının, bilgilerin sınıflandırılıp başlıklarının oluşturulmasının istenmesi

4


Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ürün ve hizmet kampanyası tanıtımı için ortaya çıkarılan konsept, slogan ve mesajların incelenmesi, afiş tasarım eskizlerinin değerlendirilmesi ve geri bildirim verilmesine devam
4 Proje II: İnfografik Tasarımı
İnfografik için yapılan araştırmanın kontrol edilmesi ve gerekli bilgilerin verilmesi. İnfografik için gerekli olan konseptin oluşturulmasının ve grafiklerin eskizlerinin istenmesi.
Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin üç seri afiş tasarımına uygulanmaya başlanması
5 Proje II: İnfografik Tasarımı
Tasarım eskiz ve konseptlerin incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Seçilen konseptin infografik tasarımı olarak uygulanmasına başlanmas
6 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin üç seri afiş tasarımına uygulanması ve geribildirimlerin verilmesine devam.

Proje II: İnfografik Tasarımı
İnfografik tasarımın uygulanması ve geribildirimlerin verilmesi.
7 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin üç seri afiş tasarımına uygulanmasının sonlandırılması.
Konseptin billboard tasarımına uygulanmaya başlanmasının istenmesi.

Proje II: İnfografik Tasarımı
İnfografik tasarımı uygulaması için geribildirim verilmesine devam ve projenin sonlandırılması.
8 Ara sınav
9 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin üç seri billboard tasarımına uygulanması ve geribildirimlerin verilerek sonlandırılması. Üç seri gazete ve dergi ilanı tasarımının istenmesi.

Proje III: Pul Tasarımı
Pul tasarımının ne olduğunun örneklerle açıklanması. “Hayranlıkla dinlediğiniz şarkılar birer pul olsaydı nasıl olurdu?” konseptli tasarımın örneklerle açıklanması. Hayran olunan şarkının seçilmesi. Üç farklı konseptte eskizlerin istenmesi.
10 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin üç seri gazete ve dergi ilanı tasarımına uygulanması ve geribildirimlerin verilerek sonlandırılması. Üç seri sosyal medya tasarımının istenmesi.

Proje III: Pul Tasarımı
Pul tasarımının ne olduğunun örneklerle açıklanması. “Hayranlıkla dinlediğiniz şarkılar birer pul olsaydı nasıl olurdu?” konseptli tasarımın örneklerle açıklanması. Hayran olunan şarkının seçilmesi. Üç farklı konseptte eskizlerin istenmesi.
11 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin üç seri sosyal medya ilanı tasarımına uygulanması ve geribildirimlerin verilerek sonlandırılması. Araç giydirme tasarımının istenmesi (otobüs giydirme)

Proje III: Pul Tasarımı
Yapılan eskizlerin incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Konseptin seçilmesi. Pul tasarımı uygulamasına başlanmasının istenmesi.
12 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin araç giydirme (otobüs) tasarımına uygulanması ve geribildirimlerin verilerek sonlandırılması. Ürün ya da hizmetin konsepti ve konusuyla ilgili 5 farklı promosyon ürünün tasarım uygulamalarının istenmesi.

Proje III: Pul Tasarımı
Pul tasarımının uygulamasına devam edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi.
13 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Ortaya çıkarılan konseptin 5 farklı promosyon ürünü tasarımına uygulanması ve geribildirimlerin verilerek sonlandırılması. Yapılan tüm tasarımların yıl sonu sergisi için paftaya yerleştirilmesinin istenmesi.

Proje III: Pul Tasarımı
Pul tasarımının uygulamasına devam edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi.
14 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılması
Paftaya yerleştirilen tasarımların kontrol edilmesi, geribildirimlerin verilmesi ve projenin sonlandırılması.

Proje III: Pul Tasarımı
Pul tasarımının uygulamasına ilişkin son geribildirimlerin verilmesi ve projenin sonuçlandırılması.
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
All 3
C1 5
C2 5
C3 3
C4 5
bbb