Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 1 04610004 Economy 3+0+0 3 3 Course Details Language : Turkish Level : Bachelor's Degree Department / Program : Grafik Tasarımı Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : Telling basic economic concepts in theoretical, analytical and algebraic terms. Content : Basic economic concepts, consumer, manufacturer and cost theories, market types and structures, market failures. Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : None Course Coordinator : None Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Bilge AFŞAR Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : ERTEK T. (2005). Temel Ekonomi. Beta Basım Yayın.DİNLER Z. (2011). İktisada Giriş. Ekin Yayınevi. Course Category Social Sciences 100% In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Attendance 14 0% Final examination 1 60% Total 16 100% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 2 28 Hours for off-the-c.r.stud 7 2 14 Presentation 3 4 12 Final examination 1 3 3 Total Work Load ECTS: 3 57 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 Tasarım oluşturan unsurların ekonomik etkilerini tartışabilme. 2 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Ekonomiye Biliminin Temel Kavramları 2 Ekonomiye Biliminin Temel Kavramları 3 İktisadi Sistemler 4 Temel İktisadi Sorunlar 5 Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları 6 Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları 7 Piyasa Mekanizması 8 Piyasa Mekanizması 9 Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri 10 Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri 11 Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri 12 Piyasa Yapıları 13 Tüketici Davranışları ve Tam Rekabet 14 Faktör Piyasaları Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18 All 5 C1 3 bbb