İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
1 04610003 Communication and Visual Thinking 2+2+0 4 4
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Grafik Tasarımı
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : Students' recognition and positioning of graphic design is to ensure that they can create catchy/remarkable visuals in the context of the subjects given using various methods and techniques. As an introduction to Graphic Design, the course is intended to do studies in which they can control meaning over image.
Content : The definition, scope of graphic design, Gestalt Principles, symbol and meaning readings include key applications related to universal visual systems, such as pictograms, that can create content and formally visual meaning that is necessary to organize visual information and meaning.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : BERGER J. (2016). Görme Biçimleri. Metis.
ARNHEIM R. (2009). Görsel Düşünme. Metis.
TWEMLOW A. (2011), Grafik Tasarım Ne İçindir? Tasarımcının El Kitabı. Yem Yayınları.
Course Category
Social Sciences 100%
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Attendance 14 0%
Practice 14 0%
Final examination 1 60%
Total 30 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 4 56
Hours for off-the-c.r.stud 4 3 12
Assignments 8 4 32
Mid-terms 1 2 2
Practice 14 0 0
Project 4 10 40
Final examination 1 4 4
Total Work Load ECTS: 4 146
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
2 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
3 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme.
4 Temel sanat ve tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi, tasarım öğrenciliği, üniversite ve meslek üzerine tartışmalar.
2 İletişimin tanımı, bir görsel iletişim biçimi olan grafik tasarımın kapsamı ve gelişimi. Grafik tasarımcı Paula Scher ile ilgili belgesel izlenmesi.
3 Farklı tasarım disiplinlerinde sanatçılar nasıl çalışır? Nasıl tasarlar? Nasıl yaşar? Nasıl üretir?
İllüstartör Christoph Newmann ile ilgili belgesel izlenmesi.
4 Nasıl görürüz? Görme eylemi. Farklı tasarım disiplinlerinde sanatçılar nasıl çalışır ? Nasıl tasarlar? Nasıl yaşar? Nasıl üretir?
Fotoğraf sanatçısı Platon ile ilgili belgesel izlenmesi.
5 Gestalt İlkeleri nedir? Bu görme prensipleri nasıl çalışır?
Konusunun örneklerle anlatılması.
6 Proje 1: Gestalt ilkeleri ve görme prensipleri konusuna devam edilmesi. Bu konu üzerine ödev konularının verilmesi.
7 Proje 1: Gestalt ilkeleri konusunda verilen ödev ile ilgili eskizler üzerinden kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
8 Görsel iletişimde sembol, işaret ve piktogram kavramalarının anlatılması. Renk sembolizması, renklerin psikolojik etkileri ve tasarımda işlevsel olarak kullanımları. Benzerlik ve farklılıklarının tartışılması. Piktogram tasarımı konusunda ödevlendirme.
9 Proje 2: Piktogram tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi. Nike’ın efsane ayakkabı tasarımcısı Tinker Hatfield ile ilgili belgesel seyredilmesi.
10 Bir görsel kültür ürünü olarak emojinin anlatılması. Tarihsel gelişimi ve günümüz görsel kültüründeki yerinin tartışılması. Emoji tasarımı konusunda ödevlendirme.
11 Proje 3: Emoji tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
12 Logo kavramının anlatılması. Logo nedir? Ne işe yarar? Nasıl tasarlanır?
Dijital ürün tasarımcısı, Instagram logosunun tasarımcısı Ian Spelder ile ilgili belgesel seyredilmesi. Logo tasarımı konusunda ödevlendirme.
13 Proje 4: Logo tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
14 Proje 4: Logo tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
All 5
C1 5
C2 5
C3 5
bbb