İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
1 04610001 Basic Design I 4+2+0 8 8
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Grafik Tasarımı
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : Grasping the fundamental elements and principles of plastic arts based on pancake, application and research, logic of visual thinking, attention and conscious perception with a selective understanding, intuitive power, abstraction; enabling them to develop their authentic language in a free environment aims to provide essential experience and confidence based on imagination and creativity.
Content : It involves acquiring and learning visual sensitivity and two- and three-dimensional design skills by grasping design principles, gaining visual narrative skills by efficiently utilizing design elements, hiding acquaintance with materials and techniques used in Design training, and grasping the issues discussed in light of design principles and elements.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Asist Prof.Dr. HÜLYA KAROĞLU
Assistants : Asist Prof.Dr. Hülya KAROĞLU
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : OCVIRK, STINSON, W. (2015). Sanatın Temelleri. Karakalem Yayıncılık.
ÖZTUNA Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık.
IŞINGÖR M., ETİ E., ASLIER M. (1986). Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri. Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları.
Course Category
Social Sciences 100%
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Attendance 14 0%
Practice 14 0%
Final examination 1 60%
Total 30 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 6 84
Hours for off-the-c.r.stud 6 10 60
Assignments 10 3 30
Presentation 5 3 15
Mid-terms 1 8 8
Practice 7 5 35
Final examination 1 8 8
Total Work Load ECTS: 8 240
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak ifade edebilme.
2 Tasarım problemlerini çözebilme ve özgün fikirler üretebilme.
3 Temel sanat ve tasarım bilgisini çalışmalarına uygulayabilme.
4 Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını analiz edebilme.
5 Eleştirel ve çözümleyici değerlendirebilme.
6 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar üretebilme.
7 Kültür varlıklarını (Görsel ve çizgisel), grafiksel unsurlarla üretebilme.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Tasarım ilke ve elemanlarının ve ders içeriğinin tanıtılması.
Işık ve Ton Ögesi. Siyah – beyaz valör çubuğu oluşturma çalışmaları.
2 Işık ögesi kullanılarak, karelerle bölünmüş zemin üzerine kompozisyon eskizleri oluşturma.
Seçilmiş geometrik ya da organik kompozisyon parçalarına dikkat ederek, üzerindeki kare alanların içine orta griler- koyu griler – siyah alanlar- beyaz alanlar kullanılarak, denge ilkesi çerçevesinde tonlama yapılması.
3 Çizgi ögesi. Çizgi çeşitlerini inceleme. Çizgisel anlatımla, çevrede bina içi ya da dışında, tekrarlayan görsel doku oluşturacak elemanları da kullanarak, desen çizme ve eskiz geliştirme.
(Vinsent Van Gogh, Albert Dürer ve Turgut Zaim gibi sanatçıların çizgi vurgulu yapıtlarını inceleme)
4 Geliştirilen kompozisyondan, bir alan seçme ve o alanı Bristol kâğıt üzerine aktararak, on parçalı dikdörtgen alanlardan bir çizgi paftası oluşturma. Paftanın parçaları içinde, yatay, dikey, eğik, incelen kalınlaşan, zikzak , titreşen, kesik çizgilerle alanlara alternatif kompozisyon oluşturma.
5 Negatif-Pozitif, Yüzey-Kütle ilkeleriyle kompozisyon parçalarını büyütme. Mürekkepli kalemler ve fırça kalemler kullanımı denemeleri.
Nokta ögesi, obje etütleri ve valör çubuğu oluşturma.
(Puantilizm ve Pisarro ve Seurat ın eserlerini iceleme)
6 Hacim – Derinlik – Perspektif.
Obje etütleri. Mekanik obje çizimleri, vasat –üstten- yandan ve perspektif çizimi.
7 Perspektif kurallar çerçevesinde geometrik form çizimleri, tek kaçışlı ölçülü harf çizimleri. Bakış noktası, bakış uzaklığı ve yüksekliği, ufuk çizgisi ve noktası, plan üzerinde kavratma ve uygulama.
8 Çift kaçışlı perspektif uygulamaları, harf, kutu, merdiven ve farklı geometrik formun, ölçülü çizimleri.
9 Mekanik obje çizimleri üzerinden, soyutlama ve grafiksel anlatım çalışmaları.
(Soyut sanatçılar, Wasily Kandinsky, Paul Klee, Pablo Picasso, Nurullah Berk inceleme)
10 Zıtlık ve Hareket ilkesi ve Leke öğesi ile ilgili kompozisyon üzerinde uygulama çalışmaları, Soyutlanan objeden esinlenen parçalardan oluşturulan kompozisyonları siyah beyaz leke sel anlatım ve pozitif ve negatif oluşturma.
11 Tekrar ilkesi ve Yön ilkesi. Objeden parça seçme ve üçgen ile kare vizörü içine yerleştirip, belirlenen farklı yönlere döndürülerek, birim tekrarı alternatifleri oluşturma.
12 İki boyutlu birim tekrarlarının, yönleri değiştirilerek uygulama çalışmaları.
13 Doku ve Hacimli Doku. Üç boyutlu farklı kalınlıktaki kağıtları katlayarak, bükerek, keserek aynı büyüklükte özgün birimler araştırma ve eskiz üretme.
14 Seçilen hacimli birimlerin, sıkışık aralıklarla bir zemin üzerine yerleştirilerek hacimli dokuların oluşturularak uygulanması.
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
All 4
C1 4
C2 4
C3 4
C4 4
C5 4
C6 3
bbb