Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 2 99900013 English II 2+0+0 2 2 Course Details Language : English Level : Bachelor's Degree Department / Program : Grafik Tasarımı Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : The purpose of the Foreign Language II course is for students to be able to understand initial-level grammar and vocabulary acquisition, initial-level reading and listening tracks, and to answer relevant questions, and to have an effective communication skill at the basic level, verbally and in writing. Content : Grammar on a basic level; includes the development of speech, listening, reading and writing skills and vocabulary skills Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : None Course Coordinator : None Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları. In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Final examination 1 60% Total 2 100% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 2 28 Hours for off-the-c.r.stud 14 1 14 Assignments 5 1 5 Presentation 1 3 3 Mid-terms 1 5 5 Final examination 1 5 5 Total Work Load ECTS: 2 60 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme. 2 Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme. Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Ünite-6, The Whiz-kid, Syf: 48-49-50, Okuma Parçası “Elon Musk”, "Simple Past Tense" alıştırması, –ed ile biten fiillerin telaffuzu. 2 Ünite-6, The Whiz-kid, Syf: 51-52-53, Düzensiz fiiller, Düzenli ve düzensiz fiiller ile ilgili alıştırma, -ed ve -ing eki ile biten sıfatlar, duygular üzerine konuşma aktiviteleri. 3 Ünite-6, The Whiz-kid, Unit-7, Hatırlanacak tarihler, Syf: 54-56-57, Sıra sayıları, tarihler, Türk kültürü üzerine bir quiz, "Simple Present" ve "Simple Past" farkı, "Simple Past" soru formu. 4 Ünite-7, Hatırlanacak Tarihler, Syf: 58-59-60, Boşluk doldurma alıştırması, Zaman ifadeleri (in-at-on), Çeşitli biyografilerle ilgili dinleme ve konuşma aktivitesi. 5 Ünite-7, Dates to Remember, Syf: 62-63-64, "The first telegraph and the first telephone", Zarflar, Özel günler ve festivaller hakkında okumak, yazmak ve konuşmak. 6 Ünite-8, "Aç mısın?", Syf: 66-67-68-69, Yiyecekler, Yeme-içme ile ilgili kelime çalışması, Sayılabilir-Sayılamaz isimler, Miktar belirteçleri (some/any/much/many/a few/few/a little/little/a lot of/lots of). 7 Ara Sınav 8 Ünite-8, "Aç mısın?", Syf: 70, Miktar belirteç içeren dinleme alıştırmaları. 9 Ünite-8, "Aç mısın?", Syf: 71-72, "Containers", “I like" ve "I’d like" arasındaki fark. 10 Ünite-8, "Aç mısın?", Syf: 73-74-75, Restoranda sipariş verme. 11 Ünite-9, Şehirler, Syf: 78-79-82, "Comparatives and Superlatives", Şehirler üzerine okuma alıştırması. 12 Ünite-9, Şehirler, Syf: 85-86-87, Yer-yön tarifi, Şehir ve kasaba ile ilgili kelime çalışması. 13 Ünite-10, "Konumun neresi?", Syf: 90-91-92, "Present Continuous Tense". 14 Genel Tekrar 15 Final Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18 All 5 C1 5 bbb