İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
1 99900012 Foreign Language (English) I 2+0+0 2 2
Course Details
Language : English
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Interior Architecture
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : The purpose of the Foreign Language I course is for students to be able to understand initial-level grammar and vocabulary acquisition, initial-level reading and listening tracks, and to answer relevant questions, and to have an effective communication skill at the basic level, verbally and in writing.
Content : Grammar on a basic level; includes the development of speech, listening, reading and writing skills and vocabulary skills
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları.
Course Category
Social Sciences 100%
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Final examination 1 60%
Total 2 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 2 28
Hours for off-the-c.r.stud 14 1 14
Assignments 5 1 5
Presentation 1 3 3
Mid-terms 1 5 5
Final examination 1 5 5
Total Work Load ECTS: 2 60
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme.
2 Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Dersin hedef ve kazanımlarını aktarılması
2 “To be” fiilini kullanma. Kendini tanıtma. “Possessives” ve “this, that, these, those” konularını öğrenme. Aileyi tanıtma.
3 “To be”, “Possessives” ve “this, that, these, those” konularında alıştırmalar yapma. (Okuma parçaları ve dinleme aktiviteleriyle konuyu pekiştirme)
4 “Simple Present Tense” konusuna giriş. Günlük rutin aktivitelerden bahsetme. Meslekleri öğrenme. Günleri, ayları, yılları ve saatleri söyleme.
5 “Simple Present Tense” konusu üzerine alıştırmalar yapma. Sıklık zarflarını öğrenme. Have got/has got ile cümleler kurma. (Have got/has got kullanarak giysileri öğrenme.)
6 Durum fiilleri ile eylem fiilleri arasındaki farkı pekiştirme. “There is/are” cümleleri kurma. (Odanızı betimler misiniz?) Temel “Preposition”ları öğrenme.
7 Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Boş zaman aktivitelerinden ve hobilerden bahsetme. (Haftasonları neler yaparsın?) “Can/cannot” ile yetenekleri ve yeteneksizlikleri anlatma. “Should” ile tavsiye vermeyi öğrenme. (Should konusu sağlık sorunları temasıyla işlenebilir.)
10 Yiyecek ve içecek temasıyla sayılabilen ve sayılamayan kelimeleri öğrenme. Articles ve Quantifiers konularına giriş. (how many, how much, some, any…) Öğrencilerin seviyesine göre “a little, little, a few, few” da eklenebilir.
11 “Past Simple” konusuna giriş. “Was, were” ile eylem fiillerinin farkını anlatma. (Bu konular bir okuma parçasıyla desteklenebilir. Ayrıca ödev verilebilir) (Geçtiğimiz yaz neler yaptın?)
12 “Past Simple” konusuyla ilgili alıştırmalar yapılacak. (Tarihi bir figürün biyografisi okunabilir.)
13 “Comparative and Superlatives” konusu işlenecek.
14 Genel Tekrar
15 Final
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13
All 44
C1 44
bbb