İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
1 04411005 Writing Skils I 3+0+0 5 5
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Translation and Interpreting Arabic
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives :
Teaching writing features and gaining writing skills
intended.
Content : Spelling and writing skills.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Asist Prof. Ramazan SÖNMEZ
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : ????????? Arapça Tabirler Ramazan Sönmez Konya 2022.
Course Category
Field 100%
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Final examination 1 60%
Total 2 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-c.r.stud 14 2 28
Mid-terms 1 5 5
Final examination 1 8 8
Total Work Load ECTS: 5 83
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 learn to write arabic.
2 Improves Arabic writing skills.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Hemze’nin başta ortada ve sonda yazılışları öğretildi. Hangi durumlarda Elif,
Nekra ve Müstakil olarak yazılır?
2 Vasıl ve Katı’ Hemzelerinin tanımı ve özellikleri üzerinde duruldu. Vasıl hemzesi
olan isim ve filler hangilerinin olduğu belirtildi. Katı’ hemzesi hangi isim harf ve
fillerde olması gerektiği öğretildi. Konularla ilgili bol örnek yazıldı ve ödev verildi.
3 Ne zaman noktalı yazılır, ne zaman noktasız yazılır örneklerle izah
edildi.
4 -e rağmen ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
.... sebebiyle ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı.
Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp
doğrusu yazıldı.
5 Ama ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
Çünkü ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
6 Ancak ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
Dolayısıyla ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
7 ... olduğu kesindir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
... mümkündür kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
... muhtemeldir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
8 buna göre kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
buna uygun olarak kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
9 sırasında, esnasında kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Ayrıca, bunun yanında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
10 Küçümsenmemesi gerekir, dikkate değer, yabana atılmaz kalıplarıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
11 Her ne zaman, her seferinde, her defasında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. fakat, ama, oysa ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
12 eşi benzeri olmayan/benzersiz/eşsiz kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. kaçınılmaz/gerekli/zorunlu kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
13
dahası kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bir taraftan ... diğer taraftan kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
14 buna bağlı olarak, bunun üzerine kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bunun sonucu/neticesi kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17
All 254552
C1
C2
bbb