İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
3 01830205 Chıld And Play 2+0+0 2 2
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Child Development
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : Discussing theory, technique and difficulties encountered in application and making practice and observation related Play Therapy
Content : Information about basic principles and evaluation of Play therapy, place and function in course of life in child and adolescent.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Emine Gülriz Akaroğlu
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books
Semester : Landereth, G.L. (2002). Play Therapy. The Art of the Relationship. New York: Bunner-Routledge East Sussex. Axline, V.M. (1989). Play therapy (New Edition), Boston: Houghton Mifflin. Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Final examination 1 60%
Total 2 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 2 28
Hours for off-the-c.r.stud 14 3 42
Assignments 5 1 5
Mid-terms 1 1 1
Final examination 1 1 1
Total Work Load ECTS: 2 77
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Explains theoretical basis of Play Therapy
2 Conceptualizes basic principles of Short, Non directive Play Therapy
3 Conceptualizes basic principles of Filial Therapy
4 Practices Short, Non Directive Play Therapy
5 Practices Filial Therapy
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Oyun Terapisinin Kuramsal Temelleri Oyunun yaşam sürecindeki yeri ve işlevi. Çocukluk ve ergenlikte ruhsal gelişimsel süreç ve bu süreçte oyunun kullanımı
2 Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler
3 Temel Ögeler: Çocuk, ana baba ve terapist. Oyun Terapi tarihçesi.
4 Farklı Oyun Terapi Yaklaşımları
5 Kısa oyun yaklaşımları ve teknikler. Davranışçı oyun terapileri
7 Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon
8 vize
9 Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon
10 Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar/ Süpervizyon
11 Ana babanın oyunla sağaltımdaki yeri ve işlevi. Filial Terapi
12 Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon
13 Filial Terapi ve Uygulamalar/ Süpervizyon
14 final
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15
All 5
C1 54
C2 54
C3 545
C4 545
bbb