Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 3 01830202 Behavioral Problems And Management 3+0+0 2 2 Course Details Language : Turkish Level : Bachelor's Degree Department / Program : Child Development Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : The aim of this course is to enable students to gain knowledge and skills about behavior management in children. In addition, to provide students with the ability to learn and apply behavior management techniques. Prepare teacher trainees to understand children with behavioral and adaptation problems and to deal with such behaviors in the classroom. Content : This course includes the definition of behavior management concepts, behavior problems in the classroom, different theoretical approaches to behavior management and behavior change process. Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : None Course Coordinator : None Name of Lecturers : Instructor Esra Coşkun Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : Kauffman, J.M. and Landrum, T.J. (2013). Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan Çocukların ve gençlerin Özellikleri ( Olgular ilaveli). ( Çev. S. Kaner). Ankara: Nobel Yay. Semester : Tekin-İftar,E. (2014). Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Vize Yayıncılık. Özyürek, A. (2016). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Ankara: Vize. In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Final examination 1 60% Total 2 100% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 3 42 Hours for off-the-c.r.stud 14 3 42 Assignments 10 2 20 Presentation 5 1 5 Mid-terms 1 1 1 Final examination 1 1 1 Total Work Load ECTS: 2 111 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 Davranış sorunlarına ilişkin temel kavramları açıklar. 2 Davranış sorunlarını sınıflandırır. 3 Davranış sorunlarının nedenlerini tartışır. 4 Farklı gelişim dönemlerine özgü davranışsal sorunları açıklar. 5 Davranış sorunlarını değerlendirmede kullanılan yöntemleri sıralar. 6 Davranış yönetimine ilişkin yaklaşım ve uygulamaları tartışır. 7 Problem davranışın çözümü için aileye danışmanlık yapar. 8 Davranış sorunlarını içeren vakaları analiz ederek yorumlar. Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Davranışın tanımı ve birey-toplum açısından önemi 2 Davranış ve davranış sorunlarına ilişkin temel kavramlar 3 Davranış sorunlarının sınıflandırılması 4 Davranış sorunlarının nedenleri 5 Davranış bozuklukları 6 Alışkanlık bozuklukları 7 Duygusal bozukluklar 8 vize 9 Davranış yönetimi 11 Davranışın tanımlanması ve değerlendirilmesi 12 Davranış sorunlarına müdahale 13 Vaka örnekleri (nedenleri, değerlendirme, müdahale) 14 final Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 All 555555 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 bbb