Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 3 01830203 Early Chıldhood Educatıon Programs 2+0+0 2 2 Course Details Language : Turkish Level : Bachelor's Degree Department / Program : Child Development Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : The aim of this course; to teach teacher candidates early childhood programs in this lesson, it is aimed that student will learn the historical improvement of pre-school education program in Turkey, the main features of the MEB 0-3 years program and the Ministry of National Education pre-school education program 3-6 years, principles, objectives and signs, setting properties, activities, learn about forms to be used intended. They should also have knowledge of training program planning (monthly training plan, daily training flow and activity plan), implementation and evaluation processes, and will also be able to select the methods and materials that will make it easier for children to learn. Furthermore, doing comparison between MEB 2013 Preschool Education Program and the other international program approaches. Content : Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : None Course Coordinator : None Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Emine Gülriz Akaroğlu Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. Semester : Bredekamp, S. & Copple, C. (Eds.). (2006). Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs. (Revised Ed.). Washington DC: National Association for the Education of Young Children (NAEYC Series Number: 234). In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Final examination 1 60% Total 2 100% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 3 42 Hours for off-the-c.r.stud 14 5 70 Assignments 5 1 5 Mid-terms 1 1 1 Final examination 1 1 1 Total Work Load ECTS: 2 119 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 By the end of course students will be able to; Know the history of the Pre-School Education Program, program elements, principles and characteristics of the program. 2 Türkiyede uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programları ve temel özelliklerini açıklar 3 Okul öncesi eğitim ortamı-öğrenme merkezleri ve program içinde yer alabilecek etkinlikler in neler olduğunu söyler. 4 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili değerlendirmeler yapar. Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Türkiyede uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programı ve okulöncesi eğitim programının temel özellikleri 2 Okul öncesi programda gelişim özellikleri, kazanımlar ve göstergeleri 3 Okul öncesi eğitim ortamı-öğrenme merkezleri ve program içinde yer alabilecek etkinlikler 4 Uygulamada dikkat edilecek noktalar 5 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri 6 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri 7 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekler 8 VİZE 9 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri 10 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri 11 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri 12 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri 13 Dünyada uygulanmakta olan farklı erken çocukluk eğitim programları programın içeriği, hedef kitlesi, uygulama şekli, eğitim ortamı, programın etkililiği ile ilgili araştırma örnekleri 14 FİNAL Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 All 5555 C1 C2 C3 C4 bbb