Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 4 01840206 Children With Special Needs And Supporting 3+0+0 3 3 Course Details Language : Turkish Level : Bachelor's Degree Department / Program : Child Development Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : To provide knowledge and skill about handicapped children and their general features. To give information on the causes, diagnosis, education of handicapped children. To provide knowledge about integration applications, to give knowledge about study with parents. Content : Handicapped children and Special education, developmental disabilities, mental disability and autism, learning difficulties, hearing disabilities, language and speech disorders, emotion and behavior disorders, visual disabilities, physical disabilities, superior intelligence and talent, early education, special education applications in the World and Turkey Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : None Course Coordinator : None Name of Lecturers : Prof. Dr. Hakan Sarı Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : Greenspan, I.S., Wieder, S., Simons, R. ( 2004) Özel Gereksinimli Çocuk (Çev. İsmail Ersevim). Özgür Yayınları, İstanbul. Semester : Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara. Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul. In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Final examination 1 60% Total 2 100% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 3 42 Hours for off-the-c.r.stud 14 4 56 Mid-terms 1 1 1 Final examination 1 1 1 Total Work Load ECTS: 3 100 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 Özel gereksinimli farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özellikleri hakkında öğrenciler ders sonunda aşağıdaki belirtilen konularda bilgi edinir. 2 Özel eğitimin amaç ve ilkelerini sıralar. Özel eğitimin tarihçesini özetler. Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanlarını tartışır. Özel gereksinimli çocukların gelişimsel tanılama sürecini açıklar. Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin sorunlarını açıklar. 3 Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelere yönelik eğitim programlarını hazırlar. Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelere yönelik eğitim programlarını uygular. Risk ve koruyucu faktörler dikkate alarak erken müdahale programı geliştirir. Çocuk merkezli aile danışmanlığı görüşme sürecinde uygun yöntem ve teknikleri seçer. 4 Gelişimsel tanılama prensiplerini açıklar. DSM V'e göre tanı kriterlerini sıralar. ICD'ye göre tanı kriterlerini sıralar. 5 Farklı tanılara ilişkin temel kavramları tanımlar. Tanıların (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluk, dil-konuşma bozukluklar, işitme engel, görme engel, öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, üstün yetenekli) olası nedenlerini sıralar. Farklı tanı gruplarına özgü çocukların gelişimsel özelliklerini özetler. Tanı kriterlerini açıklar. Her tanı grubunun kendi içindeki sınıflandırmasını yapar. 6 Özel eğitimin Türkiye'deki güncel durumunu değerlendirir. Gelişimsel riskleri olan ve gelişimsel problemi olan bireyler için hizmetler ve politikaları tartışır. Özel gereksinimli çocuklar için uygun çevre düzenlemesi konusundaki prensipleri belirler. Özel gereksinimli çocukların yönlendirilmesi gereken ilgili uzman sağlık ekibini söyler. Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Özel eğitimde temel kavramlar 2 Özel eğitime tarihsel bakış Günümüzde Özel eğitimin Dünyada ve Türkiye'de durumu 3 Özel eğitimin amaç ve ilkeleri Özel gereksinimli çocukların tanılama süreci 4 Gelişimi risk altında olan çocuklar ve gelişimsel problemi olan çocuklar için hizmetler ve politikalar 5 Özel gereksinimli çocukların aileleri ve yaşadıkları problem durumlar 7 Zihinsel engelli çocuklar 8 vize 9 İletişim bozukluğu olan çocuklar İşitme engelli çocuklar 10 Görme engelli çocuklar Ortopedik engelli çocuklar 11 Otistik bozukluğu olan çocuklar Dikkat eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 12 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar Üstün yetenekli çocuklar 13 Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı 14 final Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 All 5 C1 55 C2 5 C3 5 C4 5555 C5 55 C6 5 bbb