Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 7 01870401 Field Study In Children Wıth Specıal Needs 2+6+0 10 10 Course Details Language : Turkish Level : Bachelor's Degree Department / Program : Child Development Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : To gain qualifications about the regarding principles to be considered in field studies with children showing atypical development, observation and practice in special education institutions. Content : In this course; principles to be considered in field studies with children showing atypical development, observation and practice in special education institutions are included. Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : None Course Coordinator : None Name of Lecturers : Prof. Dr. HAKAN SARI Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : Allen, K. E., Cowdery, G. E. (2015). The exceptional child: Inclusion in early childhood education (8th Edition). Connecticut: Cengage Learning. Semester : Akçamete, G. (Ed.). (2016). Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık. In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Final examination 1 60% Total 2 100% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 2 28 Assignments 5 2 10 Presentation 5 2 10 Mid-terms 1 1 1 Practice 14 6 84 Final examination 1 1 1 Total Work Load ECTS: 10 134 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 Atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik etkinlik planlar. 2 Atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik planlanan etkinlikleri uygular. 3 Atipik gelişim gösteren çocukların ailelerine yönelik planlamalar yapar. 4 Atipik gelişim gösteren çocukların ailelerine yönelik yapılan planları uygular. Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Atipik gelişim gösteren çocuklarla alan çalışmalarında göz önünde bulundurulması gereken ilkeler 2 Gözlem yapma 3 Gözlem yapma 4 Uygulama 5 Uygulama 6 Uygulama 7 Uygulama 8 Uygulama 9 Uygulama 10 Uygulama 11 Uygulama 12 Uygulama 13 Uygulama 14 Atipik gelişim gösteren çocuklarla yapılan uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 All 555555 C1 C2 C3 C4 55555 bbb