İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
7 01870401 Field Study In Children Wıth Specıal Needs 2+6+0 10 10
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Child Development
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : To gain qualifications about the regarding principles to be considered in field studies with children showing atypical development, observation and practice in special education institutions.
Content : In this course; principles to be considered in field studies with children showing atypical development, observation and practice in special education institutions are included.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Prof. Dr. HAKAN SARI
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : Allen, K. E., Cowdery, G. E. (2015). The exceptional child: Inclusion in early childhood education (8th Edition). Connecticut: Cengage Learning.
Semester : Akçamete, G. (Ed.). (2016). Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Final examination 1 60%
Total 2 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 2 28
Assignments 5 2 10
Presentation 5 2 10
Mid-terms 1 1 1
Practice 14 6 84
Final examination 1 1 1
Total Work Load ECTS: 10 134
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik etkinlik planlar.
2 Atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik planlanan etkinlikleri uygular.
3 Atipik gelişim gösteren çocukların ailelerine yönelik planlamalar yapar.
4 Atipik gelişim gösteren çocukların ailelerine yönelik yapılan planları uygular.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Atipik gelişim gösteren çocuklarla alan çalışmalarında göz önünde bulundurulması gereken ilkeler
2 Gözlem yapma
3 Gözlem yapma
4 Uygulama
5 Uygulama
6 Uygulama
7 Uygulama
8 Uygulama
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Atipik gelişim gösteren çocuklarla yapılan uygulamaların tartışılması ve değerlendirilmesi
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15
All 555555
C1
C2
C3
C4 55555
bbb