İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
4 01840209 Soiial-Emotional Development And Supporting 3+0+0 4 4
Course Details
Language : Turkish
Level : Bachelor's Degree
Department / Program : Child Development
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : In this course, the definition and importance of social-emotional development, social emotional development characteristics according to ages, factors affecting social and emotional development, social emotional development theories, problems related to social-emotional development and what can be done to solve these problems, It is aimed to inform about research.
Content : Definition of social development, its importance, affecting factors, social development characteristics in childhood and adolescence, social emotional development theories, attachment, theoretical view of attachment, factors affecting attachment, problems related to social emotional development, researches on social emotional development
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Emine Gülriz Akaroğlu
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : Bredekamp, ??S. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar ( Çev. HZ İnan ve T. İnan). Ankara: Nobel yayıncılık.
Semester : Köksal Akyol, A. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I-II. Ankara: Anı Yayıncılık.
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Final examination 1 60%
Total 2 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Hours for off-the-c.r.stud 14 5 70
Mid-terms 1 1 1
Final examination 1 1 1
Total Work Load ECTS: 4 114
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Sosyal-duygusal gelişimin temel kavramlarını tanımlar.
2 Sosyal-duygusal gelişim ile ilgili kuramları karşılaştırır.
3 Sosyal-duygusal gelişimi etkileyen faktörleri sıralar.
4 Sosyal-duygusal sorunları olan çocukları tanır.
5 Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır.
6 Çocuğun ihtiyaçları doğrultusunda sosyal-duygusal gelişimini destekleyecek programlar hazırlar.
7 Çocuğun ihtiyaçları doğrultusunda sosyal-duygusal gelişimini destekleyen programları uygular.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Sosyal-duygusal gelişimin temel kavramları
2 Sosyal-duygusal gelişim ile ilgili teoriler
3 Sosyal-duygusal gelişimi etkileyen faktörler
4 Bebeklik ve erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
5 Orta çocukluk ve çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim
6 İnatçılık ve kıskançlık gibi sosyal-duygusal gelişimde özel durumlar
8 vize
9 Sosyal-duygusal gelişim sürecinde uyum sorunları
10 Sosyal-duygusal gelişimin değerlendirilmesi
11 Sosyal-duygusal gelişimi desteklemek
12 Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen yöntem ve yaklaşımlar
13 Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen etkinlik örnekleri
14 final
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15
All 555
C1
C2
C3
C4 5
C5
C6 55
C7 555
bbb