Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 4 01840209 Soiial-Emotional Development And Supporting 3+0+0 4 4 Course Details Language : Turkish Level : Bachelor's Degree Department / Program : Child Development Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : In this course, the definition and importance of social-emotional development, social emotional development characteristics according to ages, factors affecting social and emotional development, social emotional development theories, problems related to social-emotional development and what can be done to solve these problems, It is aimed to inform about research. Content : Definition of social development, its importance, affecting factors, social development characteristics in childhood and adolescence, social emotional development theories, attachment, theoretical view of attachment, factors affecting attachment, problems related to social emotional development, researches on social emotional development Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : None Course Coordinator : None Name of Lecturers : Associate Prof.Dr. Emine Gülriz Akaroğlu Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : Bredekamp, ??S. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar ( Çev. HZ İnan ve T. İnan). Ankara: Nobel yayıncılık. Semester : Köksal Akyol, A. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I-II. Ankara: Anı Yayıncılık. In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Final examination 1 60% Total 2 100% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 3 42 Hours for off-the-c.r.stud 14 5 70 Mid-terms 1 1 1 Final examination 1 1 1 Total Work Load ECTS: 4 114 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 Sosyal-duygusal gelişimin temel kavramlarını tanımlar. 2 Sosyal-duygusal gelişim ile ilgili kuramları karşılaştırır. 3 Sosyal-duygusal gelişimi etkileyen faktörleri sıralar. 4 Sosyal-duygusal sorunları olan çocukları tanır. 5 Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır. 6 Çocuğun ihtiyaçları doğrultusunda sosyal-duygusal gelişimini destekleyecek programlar hazırlar. 7 Çocuğun ihtiyaçları doğrultusunda sosyal-duygusal gelişimini destekleyen programları uygular. Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Sosyal-duygusal gelişimin temel kavramları 2 Sosyal-duygusal gelişim ile ilgili teoriler 3 Sosyal-duygusal gelişimi etkileyen faktörler 4 Bebeklik ve erken çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim 5 Orta çocukluk ve çocukluk döneminde sosyal-duygusal gelişim 6 İnatçılık ve kıskançlık gibi sosyal-duygusal gelişimde özel durumlar 8 vize 9 Sosyal-duygusal gelişim sürecinde uyum sorunları 10 Sosyal-duygusal gelişimin değerlendirilmesi 11 Sosyal-duygusal gelişimi desteklemek 12 Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen yöntem ve yaklaşımlar 13 Sosyal-duygusal gelişimi destekleyen etkinlik örnekleri 14 final Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 All 555 C1 C2 C3 C4 5 C5 C6 55 C7 555 bbb