Course Information Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS 4 02040206 Nursing Practice Principles 4+6+4 12 12 Course Details Language : Turkish Level : Bachelor's Degree Department / Program : Nursing Mode of Delivery : Face to Face Type : Compulsory Objectives : It is to acquaint the learners with the basic concepts and theories to meet the needs of the individual in terms of universal, developmental and health deviations and to transform them into skills in the practice laboratory and then to encourage them to practice on real patients. Content : The theoretical presentation of the basic concepts and skills of nursing care involves the application of models or students on each other in laboratory conditions and then clinical practice on real patients. Methods & Techniques : Prerequisites and co-requisities : ( 02030203 ) Course Coordinator : None Name of Lecturers : Asist Prof. Serap SayarAsist Prof. Fatma Gündogdu Assistants : None Work Placement(s) : No Recommended or Required Reading Resources : Lynn, P, Hicran Bektaş (Çev. Ed.), (2015), Taylor’ın Klinik Hemşirelik Becerileri, Nobel Akademik YayıncılıkAştı, TT.,Karadağ, A., Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve Sanatı 1-2, Akademi basın Yayıncılık, İstanbul, 2013Özcan, A., (2015) Hemşire –Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara, sistem Ofset.Okumuş, H., Terakye, G, Öztürk, C, (2015), Kiliniklerde Öğrenci Hemşire Olmak, Ankara Nobel tıp Kitapevi, Ankara Semester : Potter, P. Aştı, TA, (Çev Ed.), (2011), Klinik Uygulama Klinik Beceri ve Yöntemleri, İstanbul Tıp Kitapevi Course Category Health 25% Field 75% In-Term Study Informations In-Term Studies Quantity Percentage Mid-terms 1 40% Practice 14 20% Final examination 1 60% Total 16 120% Activity Informations Activities Quantity Duration Total Work Load Course Duration 14 4 56 Hours for off-the-c.r.stud 14 2 28 Assignments 6 3 18 Presentation 1 2 2 Mid-terms 1 15 15 Practice 14 10 140 Laboratory 14 8 112 Final examination 1 1 1 Total Work Load ECTS: 12 372 Course Learning Outcomes Upon the successful completion of this course, students will be able to: No Learning Outcomes 1 Identifying the individual's universal, developmental, and health-deviating self-care needs. 2 Identifying the individual's universal, developmental and health-deviating self-care needs and applying them in the laboratory. 3 Identifying the individual's universal, developmental and health-deviating self-care needs and applying them in the clinic. 4 Preparing the care plan needed by the individual with a holistic perspective 5 Understand the functions of research results/theories/theories Weekly Detailed Course Contents Week Topics 1 Beden sırırları ve kayıp kavramı 2 Peplau, Orlando, Travelbee ve Orem’in teorilerinin özetlenmesi 3 Sağlık Bakanlığı Hemşirelik Yönetmeliği (Resmi Gazete 8 Mart 2010 Sayı ve Sayı 27515) ve Yönetmelikteki değişikliklerin (Resmi Gazete 19 Nisan Salı ve Sayı 27910) tartışılması 4 Hastanın hastaneye kabulü 5 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli hava alımının sürdürülmesi 6 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli besin alımının sürdürülmesi (oral, parenteral, total parenteral) 7 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli su alımının sürdürülmesi 8 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Boşaltım sürecine yönelik bakım (ürüner boşaltım, bağırsak boşaltımı, diğer bedensel atıklar) 9 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yalnız kalma-sosyal etkileşim dengesinin sürdürülmesi 10 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – aktif olma - dinlenme dengesinin sürdürülmesi 11 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – İnsan yaşamı, işlevleri ve iyilik haline yönelik tehlikeleri önleme (Yaşam bulguları, hasta güvenliği, hijyen, doku bütünlüğü) 12 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Kendi genetiği, yapısal özellikleri ve gizilgücü ile uyumu geliştirme 13 Gelişimsel Öz-bakım Gereksinimleri 14 Sağlıktan Sapma Öz-bakım Gereksinimleri Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14 All 343434322 C1 343434322 C2 45454354322 C3 55454354424 C4 555522424 bbb