İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Course Information
Semester Course Code Course Title T+P+L Credit ECTS
2 03620105 Marketing 4+0+0 8 8
Course Details
Language : Turkish
Level : Associate Degree
Department / Program : Foreign trade
Mode of Delivery : Face to Face
Type : Compulsory
Objectives : The aim of the course is to teach students about the concepts and theories for modern marketing activities and thus to reveal the role and contribution of marketing in the success of the company.
Content : Defining the marketing and marketing process, macro and micro factors, marketing types, planning, market partitioning, target audience and positioning, consumer behavior, purchasing decision, product policy, price policy, distribution policy, promotion policy, new trends in marketing.
Methods & Techniques :
Prerequisites and co-requisities : None
Course Coordinator : None
Name of Lecturers : Instructor M. Mustafa Akkan
Assistants : None
Work Placement(s) : No
Recommended or Required Reading
Resources : AÖF Yayınları Ders Kitapları
Semester : Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, R. Altunışık, Ş. Özdemir, Ö. Torlak Pazarlama İlkeleri, P. Kotler, Armstrong
Course Category
Social Sciences 100%
In-Term Study Informations
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 40%
Final examination 1 60%
Total 2 100%
Activity Informations
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 4 56
Hours for off-the-c.r.stud 14 2 28
Assignments 3 8 24
Mid-terms 1 55 55
Final examination 1 70 70
Total Work Load ECTS: 8 233
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes
1 Pazarlama araştırması, pazarlama plan ve politikalarının oluşturulmasında bilgi teknolojilerinin nasıl kullanıldığı konusunda bilgi sahibi olma.
2 Pazarlama, pazarlama karması kavramı, pazarlama planlaması, pazarlama araştırması, hedef pazar seçimi, konumlandırma, modern pazarlama yöntemleri, müşteri değeri vb. konularda yeterli düzeyde bilgi sahibi olma.
3 Tüketici davranış modelleri ve hedef pazar tayinini açıklama.
4 Pazarlama stratejilerini ölçme ve değerlendirme.
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Pazarlama ve Pazarlama Sürecinin Tanımlanması
2 Müşteri Değeri Odaklı Pazarlama Stratejisi Tasarlamak
3 Bütünleşik Bir Pazarlama Planı ve Programı Hazırlamak
4 Pazarlama Stratejisi ve Pazarlama Karması
5 Pazarlama Çevresinin İncelenmesi
6 Müşteri İçgörüsü Edinmeye Yönelik Pazarlama Bilgi Yönetimi
7 Pazarlama Araştırması
8 Tüketici Pazarları ve Satın Alma Davranışları
9 Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı
10 Fiyatlandırma Stratejileri
11 Pazarlama Kanalları ve Müşteri Değeri Dağıtımı
12 Reklam ve Halkla İlişkiler

13 Rekabet Avantajı Oluşturma
14 Küresel Pazarlar
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1P2P3P4P5P6P7
All 4
C1
C2
C3
bbb