Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü ve Sosyal Hizmet Okulları Derneği iş birliğiyle düzenlenen 11. Sosyal Hizmet Eğitimi Çalıştayı, KTO Karatay Üniversitesi merkez kampüsünde gerçekleşti. “Sosyal Hizmet Alan Yetkinliklerinin Belirlenmesi” temalı çalıştayda, Türkiye’de sosyal hizmet lisans eğitimini kapsayan mezuniyet sonrası alan ve alt alan yetkinliklerinin belirlenmesi amaçlandı. Çalıştaya, Türkiye’deki sosyal hizmet bölüm temsilcilerinin yanı sıra Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sosyal Hizmet Okulları Derneği, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği ve sosyal hizmet öğrenci temsilcileri olmak üzere yirmi yedi kişi katıldı. Gelenekselleşen Sosyal Hizmet Çalıştayları Büyük Önem Taşıyor İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdullah Topçuoğlu yaptığı konuşmasında gelenekselleşen sosyal hizmet eğitim çalıştaylarının ülkemizdeki sosyal hizmet mesleği ve eğitiminin gelişimi için büyük bir önem taşıdığını, sosyal hizmet mesleğine duyulan ihtiyacın giderek arttığını ve fakülte bünyesinde eğitim öğretim faaliyetlerini yürüten sosyal hizmet bölümünün alan yetkinliklerine odaklanan önemli bir çalıştayın düzenlenmesinde rol almasından duyduğu memnuniyeti aktardı. Çalıştay Akreditasyon Çalışmalarına Önemli Katkılar Sunacak Sosyal Hizmet Bölüm Başkanı Prof. Dr. Kamil Alptekin, konuşmasında bölüm olarak ikinci kez ulusal sosyal hizmet eğitimi çalıştaylarına ev sahipliği yapıyor olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, bu çalıştayın ülkemizdeki sosyal hizmet eğitiminin niteliğini artıracak kalite güvencesi ve akreditasyon çalışmalarına önemli katkılar sunacağını vurguladı. On İki Yetkinlik ve Bu Yetkinliklerin Alt Uzantılarına Odaklanıldı Çalıştayda ulusal ve uluslararası belgeler ile sosyal hizmet tanımları göz önünde bulundurularak Türkiye’de dört yıllık lisans eğitiminin odağında yer alan mesleki etik, mesleki ilişki, sosyal hizmet müdahalesi, insan hakları, sosyal adalet, bilgi teknolojilerinin kullanımı, sosyal hizmet yönetimi, sosyal politika, ekip çalışması ve eleştirel düşünmeye yönelik on iki yetkinlik ve bu yetkinliklerin uzantısında alt yetkinlikler belirlenmeye çalışıldı.