Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 2 00520002 Tasarım İlkeleri II 1+2+0 4 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Geleneksel Türk Sanatları Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Öğrencinin; çevresini, doğayı, nesneleri gözlemleyerek yorumlayabilmesi için öğrencinin estetik yeteneklerini geliştirerek, yaratıcı gücünü geliştirmektir. Geleneksel sanatlar temelli özgün tasarımlar için alt yapı oluşturmaktır. Sanatda ve tasarımda güzel nesne üretmeye hazırlamaktır. İçeriği : Öğrencilerin sanatın temel ilkeleri ile ilgili bilgilerle donanmasını sağlayarak sanatsal yetenek, yaratıcılık ve düşünce yapısının gelişmesine katkıda bulunma konularını içerir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Hande A. Özdemir Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Tasarım ilkeleritemel sanat eğitimiTemel Tasarım Çınar, K. Çınar S. ; Civcir, E. ve Özdemir İ. Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar;Civcir E. Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri; Güngör H. İ. Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar; Ed. Tepecik, A. Uygarlık Tarihinde Renk Ders Notları : Temel Tasarım Çınar, K. Çınar S. ; Civcir, E. ve Özdemir İ. Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar;Civcir E. Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri; Güngör H. İ. Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar; Ed. Tepecik, A. Uygarlık Tarihinde Renk Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Alan Bilgisi %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 5 14 70 Ödevler 1 10 10 Ara Sınavlar 1 7 7 Uygulama 1 10 10 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 4 107 Ders Konuları Hafta Konu 1 Tasar ilkeleri (denge) uygulama. 2 Uygulamaya devam. 3 Üç boyutlu yüzeysel uygulamalar: boş - dolu ilişkisi, ışık- gölge, denge, düzen, doku, boyut, biçim, ölçek, yüzey. 4 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (koram) uygulama. 5 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi. 6 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi. 7 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama. 8 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama. 9 Yüzey değerlendirmeleri" ile ilgili rölyef anlatımlı çalışmalar. Üçüncü boyutun temel sorunları Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19P20P21P22P23P24P25P26P27P28P29P30P31P32P33P34P35P36P37P38P39 Tüm 3 Ö1 2 Ö2 4 Ö3 5 Ö4 2 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek