İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
2 00520002 Tasarım İlkeleri II 1+2+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Geleneksel Türk Sanatları
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Öğrencinin; çevresini, doğayı, nesneleri gözlemleyerek yorumlayabilmesi için öğrencinin estetik yeteneklerini geliştirerek, yaratıcı gücünü geliştirmektir. Geleneksel sanatlar temelli özgün tasarımlar için alt yapı oluşturmaktır. Sanatda ve tasarımda güzel nesne üretmeye hazırlamaktır.
İçeriği : Öğrencilerin sanatın temel ilkeleri ile ilgili bilgilerle donanmasını sağlayarak sanatsal yetenek, yaratıcılık ve düşünce yapısının gelişmesine katkıda bulunma konularını içerir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Hande A. Özdemir
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Tasarım ilkeleri
temel sanat eğitimi
Temel Tasarım Çınar, K. Çınar S. ; Civcir, E. ve Özdemir İ. Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar;Civcir E. Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri; Güngör H. İ. Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar; Ed. Tepecik, A. Uygarlık Tarihinde Renk
Ders Notları : Temel Tasarım Çınar, K. Çınar S. ; Civcir, E. ve Özdemir İ. Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar;Civcir E. Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri; Güngör H. İ. Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar; Ed. Tepecik, A. Uygarlık Tarihinde Renk
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 5 14 70
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 7 7
Uygulama 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 4 107
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Tasar ilkeleri (denge) uygulama.
2 Uygulamaya devam.
3 Üç boyutlu yüzeysel uygulamalar: boş - dolu ilişkisi, ışık- gölge, denge, düzen, doku, boyut, biçim, ölçek, yüzey.
4 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (koram) uygulama.
5 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi.
6 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi.
7 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama.
8 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama.
9 Yüzey değerlendirmeleri" ile ilgili rölyef anlatımlı çalışmalar. Üçüncü boyutun temel sorunları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19P20P21P22P23P24P25P26P27P28P29P30P31P32P33P34P35P36P37P38P39
Tüm 3
Ö1 2
Ö2 4
Ö3 5
Ö4 2
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek