İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
1 04610003 İletişim ve Görsel Düşünme 2+2+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Grafik Tasarımı
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Öğrencilerin grafik tasarımını tanıması ve konumlandırması, çeşitli yöntem ve teknikleri kullanarak verilen konular bağlamında akılda kalıcı/ dikkat çekici görseller oluşturabilmesini sağlamaktır. Grafik Tasarıma giriş olarak kurgulanan derste görüntü üzerine anlamı kontrol edebilecekleri çalışmalar yapmak amaçlanmaktadır.
İçeriği : Grafik tasarımın tanımı, kapsamı, Gestalt İlkeleri, sembol ve anlam okumaları, piktogram gibi evrensel görsel sistemlerle ilgili, görsel bilgi ve anlamı organize edebilmesi için gerekli olan, içerikleri ve biçimsel olarak görsel anlam yaratabilmesini sağlayabilecek temel uygulamaları içermektedir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : BERGER J. (2016). Görme Biçimleri. Metis.
ARNHEIM R. (2009). Görsel Düşünme. Metis.
TWEMLOW A. (2011), Grafik Tasarım Ne İçindir? Tasarımcının El Kitabı. Yem Yayınları.
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Devam 14 %0
Uygulama 14 %0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 30 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 4 3 12
Ödevler 8 4 32
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 0 0
Proje 4 10 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü AKTS: 4 146
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
2 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme.
3 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme.
4 Temel sanat ve tasarımı diğer alanlarla ilişkilendirebilme.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi, tasarım öğrenciliği, üniversite ve meslek üzerine tartışmalar.
2 İletişimin tanımı, bir görsel iletişim biçimi olan grafik tasarımın kapsamı ve gelişimi. Grafik tasarımcı Paula Scher ile ilgili belgesel izlenmesi.
3 Farklı tasarım disiplinlerinde sanatçılar nasıl çalışır? Nasıl tasarlar? Nasıl yaşar? Nasıl üretir?
İllüstartör Christoph Newmann ile ilgili belgesel izlenmesi.
4 Nasıl görürüz? Görme eylemi. Farklı tasarım disiplinlerinde sanatçılar nasıl çalışır ? Nasıl tasarlar? Nasıl yaşar? Nasıl üretir?
Fotoğraf sanatçısı Platon ile ilgili belgesel izlenmesi.
5 Gestalt İlkeleri nedir? Bu görme prensipleri nasıl çalışır?
Konusunun örneklerle anlatılması.
6 Proje 1: Gestalt ilkeleri ve görme prensipleri konusuna devam edilmesi. Bu konu üzerine ödev konularının verilmesi.
7 Proje 1: Gestalt ilkeleri konusunda verilen ödev ile ilgili eskizler üzerinden kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
8 Görsel iletişimde sembol, işaret ve piktogram kavramalarının anlatılması. Renk sembolizması, renklerin psikolojik etkileri ve tasarımda işlevsel olarak kullanımları. Benzerlik ve farklılıklarının tartışılması. Piktogram tasarımı konusunda ödevlendirme.
9 Proje 2: Piktogram tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi. Nike’ın efsane ayakkabı tasarımcısı Tinker Hatfield ile ilgili belgesel seyredilmesi.
10 Bir görsel kültür ürünü olarak emojinin anlatılması. Tarihsel gelişimi ve günümüz görsel kültüründeki yerinin tartışılması. Emoji tasarımı konusunda ödevlendirme.
11 Proje 3: Emoji tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
12 Logo kavramının anlatılması. Logo nedir? Ne işe yarar? Nasıl tasarlanır?
Dijital ürün tasarımcısı, Instagram logosunun tasarımcısı Ian Spelder ile ilgili belgesel seyredilmesi. Logo tasarımı konusunda ödevlendirme.
13 Proje 4: Logo tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
14 Proje 4: Logo tasarımı konusunda eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi, kritik verilmesi, ders içinde uygulamaların geliştirilmesi.
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek