İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
6 04660030 Yeni Medya 2+2+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Grafik Tasarımı
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Dersi alan öğrencilerin iletişimin yeni teknolojileri ve formları konusunda bilgi ve anlayışa sahip olmaları, günümüz toplumlarında iletişim ve bilgi teknolojileriyle ilgili siyasi, kültürel ve sosyal dinamikleri eleştirel bir şekilde irdeleme becerisi kazanmaları, yeni medya ortamının günümüz toplumlarının sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel açılardan olası etki ve sonuçlarını incelemeleri amaçlanmaktadır.
İçeriği : Bu ders yeni medya ortamının sosyal, siyasal, teknolojik ve ekonomik dinamiklerini ele alır ve bu dinamiklerin yöndeşme ve sayısallaşma gibi süreçlerle nasıl yeniden şekillendiğini inceler. Günümüz toplumlarındaki internet yönetimini, gözetim, küreselleşme, katılımcı siyaset, kimlik oluşumu, inovasyon ve günlük hayat pratiklerinin yeni medya ile dönüşümünü içermektedir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : BEDİR E.D. (2019). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. Pegem.
KALSIN B. (2018). Yeni Medya Sözlüğü. Terimler ve Kavramlar. Gece Akademi.
MACNAMARA J. (2010). The 21St Century Media. Emergent Communication Practices.
PAVLIK J. (2008) Media In The Digital Age. New York: Columbia University Press.
FLEW T. New Media An Introduction, Oxford Press, 2008.
LISTER. D.GRANT K. (2009). New Media A Critical Introduction, Routledge.
BOLTER J.D. (1999). Remediation: Understanding New Media. MIT Press.
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 7 3 21
Ödevler 7 3 21
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 2 8 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü AKTS: 4 122
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme.
2 Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini tartışabilme.
3 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme.
4 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme.
5 Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretir ve sonuçlarını değerlendirirler.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi. Yeni medyanın özellikleri. Yeni medya nedir? Geleneksel medya ile farkları nelerdir?
2 Yeni medya ve sosyal medya. Sosyal medya ortam ve olanakları.
3 Sosyal Medya Odaklı İçerik Paylaşım Stratejileri, Sanal Gerçeklik, Djital Oyunlar.NFT ve Metaverse
4 Sosyal Medya Odaklı İçerik Paylaşım Stratejileri, Sanal Gerçeklik, Djital Oyunlar. NFT ve Metaverse Ödev 1: NFT Tasarımı konusunda uygulma ödevi.
5 Yeni medya ve kültür.
6 Siberkültür ve günlük yaşam. Siber zorbalık kavramı.
7 Yeni Medya Tasarımı, Yeni Medya Tasarım Platformları, Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. UX ve UI tasarım nedir? Ödev 2: Sosyal medya mecrası için logo tasarımı konusunda uygulama ödevi.
8 Yeni Medya Tasarımı, Yeni Medya Tasarım Platformları, Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. UX ve UI tasarım nedir?
9 Yeni Medya Tasarımında Görsel Mesaj İçeriği Oluşturma, Dijital Okuryazarlık, Yeni Medya Okuryazarlığı
10 Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı Süreci
11 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Hedef Kitle Odaklı Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
12 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Hedef Kitle Odaklı Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
13 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Görsel Tasarım Öğeleri
14 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Görsel Tasarım Öğeleri
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek