İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
6 04660029 İki ve Üç Boyutlu Hareketli Görüntü Tasarım 2+2+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Grafik Tasarımı
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : 2 ve 3 boyutlu ortamlarda hazırlanmış hareketli görüntü yapımını öğretmek amaçlanmaktadır.
İçeriği : Alana dair bilgisayar programları öğretmeyi, karakter tasarımları yapmayı ve animasyonun temel 12 prensibini uygulatmayı içermektedir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Bülent Bingöl
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : YIKAROĞLU N. (2009). Maya Unlimited. Kodlab Yayınları.
LUHTA E. (2017). How To Cheat In Maya 2010. Crc Press.
ÖZCAN O. (2008). İnteraktif Medya Tasarımında Temel Adımlar. Pusula Yayıncılık.
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Ödevler 7 2 14
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 7 2 14
Proje 7 4 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü AKTS: 4 120
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme.
2 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme.
3 Grafik tasarım ürünlerini iki ve üç boyutlu olarak uygulayabilme.
4 Hedef kitleyi tanımlayabilme, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme.
5 İki ve üç boyutlu üretebilme.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımları hakkında genel bilgilendirme
2 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımı için Adobe After Effects ve Blender programlarının tanıtılması. Programda hareketlendirme yapılmadan önce dosyaların aktarımları hakkında bilgilendirme.
Proje 1: top animasyonu uygulaması.
3 Adobe After Effects Blender programlarında obje ve nesneleri hareketlendirmek için kullanım araçlarının öğretilmesi.
Proje 2: Yürüme döngüsü ve sesle senkron konuşma uygulaması.
4 Verilen projelerle alakalı kritik verilmesi. Adobe After Effects ve Photoshop programları ile İskelet ve model hiyerarşisi uygulamaları.
5 Adobe Photoshop ve illüstratör programları ile karakter tasarımı yaparken kullanılan aletler ve dikkat edilmesi gereken detaylar hakkında bilgilendirme.
6 Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensibin öğretilmesi.
Proje 3: Üst üste binme hareketlerinin uygulaması.
7 Adobe After Effects programında 12 prensipten birisi olan esneme hareketi için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi.
Proje 4: Esneme hareketinin uygulanması.
8 Ara Sınav
9 Adobe After Effects programında frame kullanımları hakkında bilgilendirme. 12 prensipten birisi olan sıkışma ve ön hareketler için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi.
Proje 5: Sıkışma ve ön hareketlerinin uygulanması.
10 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programlarında hareketli görüntü tasarımı için kullanılması gereken aletlerin öğretilmesi. Verilen projeler ile alakalı kritiklerin verilmesi.
Proje 6: 12 prensipten sahneleme, pozdan poza anahtar kareler-Düz anahtar kareler uygulamaları.
11 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten hızlanma-yavaşlama hareketlerinin uygulanması.
12 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten ikincil hareket ve zamanlama hareketinin uygulanması.
13 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten dairesel hareket ve abartı hareketlerinin uygulanması.
14 Blender, Adobe After Effects ve Photoshop programları ile hareketli görüntü tasarımı kapsamında 12 prensipten kütleli tasarım ve çekicilik hareketlerinin uygulanması.
Proje 7: 2 ve 3 boyutlu hareketli görüntü tasarımı için öğretilen programlar ve animasyonda 12 prensip kullanılarak 30 saniyelik bir hareketli görüntü tasarımı final uygulama projesi.
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
Tüm 4
Ö1 4
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 4
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek