Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 4 04640019 İllüstrasyon 2+2+0 5 5 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Grafik Tasarımı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Dijital illüstrasyon tür ve teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olmak, dijital illüstrasyonda kullanılan vektör ve piksel tabanlı programları tanımak, bu programlarla farklı konular kapsamında uygulamalar yapabilmek amaçlanmaktadır. İçeriği : Dijital illüstrasyon tekniklerini kullanarak, illüstrasyon pratiğinde grafik ürünler tasarlayabilmeyi İçermektedir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : MARK W. (2012). Görsel İllüstrasyon Sözlüğü.Litaratür Yayıncılık.DARREL R. (2014). How To Be An Illustrator, Laurence King Publishing.MARK W. (2018). Thinking Visually for Illustrators. Publisher Bloomsbury Visual Arts. Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Devam 14 %0 Uygulama 14 %0 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 30 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 4 56 Sınıf Dışı Ç. Süresi 8 2 16 Ödevler 14 2 28 Ara Sınavlar 1 4 4 Uygulama 6 4 24 Proje 6 3 18 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4 Toplam İş Yükü AKTS: 5 150 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Yaratıcı düşünmeyi açıklayabilme. 2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme. 3 Problemi açıklayabilme. 4 Problemi çözmek için gerekli teknikleri uygulayabilme. 5 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. 6 Bir bağlam içinde ifade edebilme. Ders Konuları Hafta Konu 1 Ders içeriği, işleniş, malzeme ve teknikler konusunda bilgi verilmesi. 2 Dijital illüstrasyon uygulaması yapabileceğimiz, vektörel ve piksel tabanlı programlar, güncel tablet uygulamaları ile ilgili sunum. İlk proje konusunun verilmesi. 3 Proje 1: Vektör tabanlı programla karakter oluşturabilme. Cansız bir objeyi, antropomorfik (insanbiçimci) şekilde karakterize edebilme. Karakter yaratmak için basit, jest ve mimikler üzerinde eskiz çalışmaları yapılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. 4 Vektör tabanlı karakter çalışmaları ile ilgili eskizlerin analizi ve kritik verilmesi. Eskizler içinden seçilen karakterin veya karakterlerin vektör tabanlı uygulamayla çalışılması ve sonuçlandırılması. İkinci proje konusunun verilmesi. Proje 2: Çocuk kitabı kapağı illüstrassyonu konusunun örneklerle anlatılması. Konu için seçilen çocuk kitabının belirlenmesi, öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. 5 Çocuk kitabı kapağı konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. Üçüncü proje ile ilgili ön bilgi verilmesi. 6 Proje 3: Plak veya albüm kapağı tasarlayabilme. İşitsel kültüre ait bir öğeyi, illüstrasyon olarak yorumlayabilme ve grafik bir ürün olarak sonuçlandırabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. 7 Plak veya albüm kapağı tasarlayabilme konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. 8 Proje 4: Kent konulu illüstrasyonlar tasarlayabilme. İki farklı kenti bir stil bütünlüğü içinde tanıtan, farklı tanıtım mecralarında kullanılabilecek, illüstrasyon tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. 9 Kent konulu illüstrasyonlar konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. 10 Proje 5: İllüstratif film afişi tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Kendi seçtikleri bir filmin illüstratif afişini tasarlayabilme. Afişi yapılacak filmlerin belirlenmesi ve öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. 11 İllüstratif film afişi, konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi. Çalışmanın, öğrencilerin kendi seçtikleri bir dijital illüstrasyon tekniğiyle, sonuçlandırılması. 12 Proje 6: Story board yardımıyla çizgi hikaye anlatabilme. Beş karede görsel bir öykü tasarlayabilme konusunun örneklerle anlatılması. Öğrencilerin bu konuda eskiz çizmek üzere ödevlendirilmesi. 13 Beş karede görsel bir öykü tasarlayabilme konusunda konusunda yapılan eskizlerin incelenmesi ve konu ile ilgili kritik verilmesi 14 Yıl sonu illüstrasyon sergisi ile ilgili düzenlemelerin yapılması. Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18 Tüm Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Ö5 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek