Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 3 04630012 Tasarım Stüdyo I 3+2+0 6 6 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Grafik Tasarımı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bir ürün ya da hizmetin tanıtımı için grafik tasarımı ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bu ürün ya da hizmete görsel olarak çözümler üretmek amaçlanmaktadır. İçeriği : Çok mecralı ürün ya da hizmetin tanıtılması kapsamında temel olarak ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması ve ek projelerle dersin pekiştirilmesini içermektedir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğr.Gör. Ahmet Futtu Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : BECER E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitapevi.AMBROSE G. HARRIS P. (2017). Grafik Tasarımın Temelleri. Literatür YayıncılıkAMBROSE G. HARRIS P. (2019). Yaratıcı Tasarımın Temelleri. Literatür Yayıncılık.AMBROSE G. HARRIS P. (2019). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü. Literatür Yayıncılık. Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Devam 14 %0 Uygulama 14 %0 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 30 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 5 70 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42 Sunum/Seminer Hazırlama 3 6 18 Ara Sınavlar 1 2 2 Proje 3 15 45 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3 Toplam İş Yükü AKTS: 6 180 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Bir bağlam içinde ifade edebilme. 2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade edebilme. 3 Tasarımlarını bilgisayar vb. teknolojik cihazlar aracılığıyla sunabilme. 4 Bir tasarımın tüm süreçlerini geliştirebilme 5 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini sunabilme. 6 Belirli bir konsept dâhilinde bir çalışmayı ifade edebilme. 7 Belirli bir konsept sınırlılığında bir çalışmayı düzenleyebilme. Ders Konuları Hafta Konu 1 Dersin tanıtımı, dönem boyunca yapacakları projelerin brieflerinin verilmesi ve bu proje brieflerinin uluslararası ve ulusal örnekleriyle açıklanması. Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulmasıTanıtımını yapılacak ürün ya da hizmetin belirlenmesi ve arkaplan araştırması yapılmaya başlanması. 2 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamSektörün belirlenmesi, Yapılan arkaplan araştırmasının incelenmesi, kurumsal kimliği oluşturulacak ürün ya da hizmetin pazardaki diğer ürün ya da hizmetlerden farkının ortaya konulması. Ürün ya da hizmetin adının belirlenmesi. Ürün ya da hizmetin kurumsal kimlik ögelerinden biri olan logonun amblem çalışması için araştırma yapılması ve eskizlerinin istenmesi.Proje II: Kitap kapağı tasarımıBriefin verilmesi uluslararası ve ulusal örneklerin gösterilmesi. Kapağı yapılacak kitapların seçimi. Üç seri olacak şekilde birbirinden farklı 3 konsept eskizin yapılmasının istenmesi 3 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamYapılan amblem araştırmaları doğrultusunda ortaya çıkan eskizlerin incelenmesi olan ve eskizlerden uygun olan amblemin seçilmesi. Seçilen amblemin 20x20 cm karelerde erkek, dişi olarak tek, 6’lı ve serbest biçimde uygulanmasının istenmesi.Proje II: Kitap kapağı tasarımıEskizleri yapılan üç konsept arasından seçimin yapılması ve uygulamaya başlanmasının istenmesi. 4 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam20x20 cm karelere erkek, dişi olarak tek, 6’lı ve serbest biçimde uygulanması yapılan amblemlerin kontrol edilmesi geri bildirimlerin verilmesi ve düzeltilmesinin istenmesiProje II: Kitap kapağı tasarımıUygulanmaya başlanan kitap kapaklarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Yapılan hataların düzeltilmesinin istenmesi. 5 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devam20x20 cm karelere erkek, dişi olarak tek, 6’lı ve serbest biçimde uygulanması yapılan amblemlerin kontrol edilerek sonlandırılması ve amblem için renk seçilen sektör göz önünde bulundurularak renk alternatiflerinin istenmesiProje II: Kitap kapağı tasarımıUygulanmaya başlanan kitap kapaklarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesine devam. Yapılan hataların düzeltilmesinin istenmesi. 6 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamRenk alternatiflerinden ürün ya da hizmetin amblemine uygun olanının seçilmesi 20x20 cm karelere tek, 6’lı ve serbest biçimde uygulanmaya başlanması ve logo type için yazı karakteri alternatiflerinin istenmesi.Proje II: Kitap kapağı tasarımıUygulanmaya başlanan kitap kapaklarının kontrol edilmesi ve geribildirimlerin verilmesine devam. Yapılan hataların düzeltilmesinin istenmesi. 7 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamLogotype için yazı karakterinin belirlenmesi ve ürün ya da hizmetin logosunun ortaya çıkarılması.Proje II: Kitap kapağı tasarımıKitap kapak tasarımlarının son şeklinin verilmesi 8 Ara sınav 9 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamLogosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetin kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarının yapılmaya başlanmasıProje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devamBriefin verilmesi uluslararası ve ulusal örneklerin gösterilmesi. Albümü yapılacak sanatçının seçilmesi. CD kartonet ve CD etiketi konsepti için 3 eskiz çalışmasının istenmesi 10 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamLogosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetin kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesiProje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devamYapılan eskizlere bakılması geri bildirimlerin verilmesi ve konseptin belirlenmesi. CD içerisinde yer alacak albüm kitapçığının istemesi 11 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamLogosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetim kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesiProje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devamYapılan albüm kitapçığının incelenmesi geri bildirimlerin verilmesi. Itunes, Spotify vb. dijital müzik hizmeti veren yerlerde albümün tanıtımı için arayüz tasarımı eskizlerinin istenmesi. 12 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamLogosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetim kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesiProje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devamYapılan albüm kitapçığının incelenmesi ve sonlandırılması Itunes, Spotify vb. dijital müzik hizmeti veren yerlerde albümün tanıtımı için arayüz tasarımlarının incelenmesi ve geribildirimlerin verilmesi. Albüm tanıtımı için sosyal medya tasarım eskizlerinin istenmesi. 13 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması devamLogosu tasarımı yapılan ürün ya da hizmetim kurumsal kimlik ögelerinden antetli kağıt, zarf, kartvizit (dijital kimlik), dosya çalışmalarına devam edilmesi. Geribildirimlerin verilmesi.Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımı devamYapılan albüm kitapçığının incelenmesi ve sonlandırılması. Itunes, Spotify vb. dijital müzik hizmeti veren yerlerde albümün tanıtımı için arayüz tasarımlarının incelenmesi ve sonlandırılması. Albüm tanıtımı için sosyal medya tasarım eskizlerinin incelenmesi geri bildirimlerin verilerek tasarımların seçilmesi. 14 Proje I: Bir ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin oluşturulması Ürün ya da hizmetin kurumsal kimliğinin sonlandırılması.Proje III: Seçilecek bir sanatçının best of albümünün tanıtımıAlbüm tanıtımı için seçilen sosyal medya tasarım uygulamalarının incelenmesi ve geribildirim verilmesi. Albüm tanıtımının sonlandırılması. Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18 Tüm Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Ö5 Ö6 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek