Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 1 99900012 Yabancı Dil I (İngilizce I) 2+0+0 2 2 Dersin Detayları Dili : İngilizce Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Grafik Tasarımı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Yabancı Dil I dersi öğrencilerin başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımını, başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilmesi ve temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilmelerini amaçlamaktadır. İçeriği : Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi becerilerinin geliştirilmesini içermektedir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları. Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14 Ödevler 5 1 5 Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3 Ara Sınavlar 1 5 5 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5 Toplam İş Yükü AKTS: 2 60 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Alana dair İngilizce kavramları tanımlayabilme. 2 Alandaki bir çalışmayı İngilizce terimlerle örnekleyebilme. Ders Konuları Hafta Konu 1 Dersin hedef ve kazanımlarını aktarılması 2 “To be” fiilini kullanma. Kendini tanıtma. “Possessives” ve “this, that, these, those” konularını öğrenme. Aileyi tanıtma. 3 “To be”, “Possessives” ve “this, that, these, those” konularında alıştırmalar yapma. (Okuma parçaları ve dinleme aktiviteleriyle konuyu pekiştirme) 4 “Simple Present Tense” konusuna giriş. Günlük rutin aktivitelerden bahsetme. Meslekleri öğrenme. Günleri, ayları, yılları ve saatleri söyleme. 5 “Simple Present Tense” konusu üzerine alıştırmalar yapma. Sıklık zarflarını öğrenme. Have got/has got ile cümleler kurma. (Have got/has got kullanarak giysileri öğrenme.) 6 Durum fiilleri ile eylem fiilleri arasındaki farkı pekiştirme. “There is/are” cümleleri kurma. (Odanızı betimler misiniz?) Temel “Preposition”ları öğrenme. 7 Genel Tekrar 8 Ara Sınav 9 Boş zaman aktivitelerinden ve hobilerden bahsetme. (Haftasonları neler yaparsın?) “Can/cannot” ile yetenekleri ve yeteneksizlikleri anlatma. “Should” ile tavsiye vermeyi öğrenme. (Should konusu sağlık sorunları temasıyla işlenebilir.) 10 Yiyecek ve içecek temasıyla sayılabilen ve sayılamayan kelimeleri öğrenme. Articles ve Quantifiers konularına giriş. (how many, how much, some, any…) Öğrencilerin seviyesine göre “a little, little, a few, few” da eklenebilir. 11 “Past Simple” konusuna giriş. “Was, were” ile eylem fiillerinin farkını anlatma. (Bu konular bir okuma parçasıyla desteklenebilir. Ayrıca ödev verilebilir) (Geçtiğimiz yaz neler yaptın?) 12 “Past Simple” konusuyla ilgili alıştırmalar yapılacak. (Tarihi bir figürün biyografisi okunabilir.) 13 “Comparative and Superlatives” konusu işlenecek. 14 Genel Tekrar 15 Final Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18 Tüm Ö1 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek