Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 6 04660030 Yeni Medya 2+2+0 4 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Grafik Tasarımı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Dersi alan öğrencilerin iletişimin yeni teknolojileri ve formları konusunda bilgi ve anlayışa sahip olmaları, günümüz toplumlarında iletişim ve bilgi teknolojileriyle ilgili siyasi, kültürel ve sosyal dinamikleri eleştirel bir şekilde irdeleme becerisi kazanmaları, yeni medya ortamının günümüz toplumlarının sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel açılardan olası etki ve sonuçlarını incelemeleri amaçlanmaktadır. İçeriği : Bu ders yeni medya ortamının sosyal, siyasal, teknolojik ve ekonomik dinamiklerini ele alır ve bu dinamiklerin yöndeşme ve sayısallaşma gibi süreçlerle nasıl yeniden şekillendiğini inceler. Günümüz toplumlarındaki internet yönetimini, gözetim, küreselleşme, katılımcı siyaset, kimlik oluşumu, inovasyon ve günlük hayat pratiklerinin yeni medya ile dönüşümünü içermektedir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : BEDİR E.D. (2019). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. Pegem. KALSIN B. (2018). Yeni Medya Sözlüğü. Terimler ve Kavramlar. Gece Akademi.MACNAMARA J. (2010). The 21St Century Media. Emergent Communication Practices.PAVLIK J. (2008) Media In The Digital Age. New York: Columbia University Press.FLEW T. New Media An Introduction, Oxford Press, 2008. LISTER. D.GRANT K. (2009). New Media A Critical Introduction, Routledge.BOLTER J.D. (1999). Remediation: Understanding New Media. MIT Press. Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 4 56 Sınıf Dışı Ç. Süresi 7 3 21 Ödevler 7 3 21 Ara Sınavlar 1 4 4 Uygulama 2 8 16 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4 Toplam İş Yükü AKTS: 4 122 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Alana ilişkin kuramsal bilgileri ifade edebilme. 2 Tasarım oluşturan unsurların psikolojik etkilerini tartışabilme. 3 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları belirleyebilme. 4 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yaparak sorunları değerlendirebilme. 5 Hedef kitleyi tanımlayarak, alanı ile ilgili özgün yapıtlar üretir ve sonuçlarını değerlendirirler. Ders Konuları Hafta Konu 1 Ders içeriği ile ilgili bilgi verilmesi. Yeni medyanın özellikleri. Yeni medya nedir? Geleneksel medya ile farkları nelerdir? 2 Yeni medya ve sosyal medya. Sosyal medya ortam ve olanakları. 3 Sosyal Medya Odaklı İçerik Paylaşım Stratejileri, Sanal Gerçeklik, Djital Oyunlar.NFT ve Metaverse 4 Sosyal Medya Odaklı İçerik Paylaşım Stratejileri, Sanal Gerçeklik, Djital Oyunlar. NFT ve Metaverse Ödev 1: NFT Tasarımı konusunda uygulma ödevi. 5 Yeni medya ve kültür. 6 Siberkültür ve günlük yaşam. Siber zorbalık kavramı. 7 Yeni Medya Tasarımı, Yeni Medya Tasarım Platformları, Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. UX ve UI tasarım nedir? Ödev 2: Sosyal medya mecrası için logo tasarımı konusunda uygulama ödevi. 8 Yeni Medya Tasarımı, Yeni Medya Tasarım Platformları, Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. UX ve UI tasarım nedir? 9 Yeni Medya Tasarımında Görsel Mesaj İçeriği Oluşturma, Dijital Okuryazarlık, Yeni Medya Okuryazarlığı 10 Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı Süreci 11 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Hedef Kitle Odaklı Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 12 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Hedef Kitle Odaklı Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 13 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Görsel Tasarım Öğeleri 14 Yeni Medya Görsel İletişim Tasarımı Sürecinde Görsel Tasarım Öğeleri Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18 Tüm Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek