Üniversitemiz eğitim süresince kuramsal ve uygulamalı derslerin dengelenmesiyle öğrencilere bilimsel ve sistematik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. İç Mimarlık Bölümü öğrencinin yaratıcı gücünü açığa çıkaran, bilgi çağında gelişen teknoloji ve olanakları sayesinde, yenilikçi, işlevlerini karşılayan tasarımlara öncülük etmektedir. Söz konusu tasarımların ulusal ve uluslararası düzeyde yaşam ve endüstri alanında uygulanması hedeflenmektedir. İç Mimarlık Nedir? İç mekanların işlevsel ve nitelikli olabilmesine ilişkin sorunları tanımlayarak araştıran ve yaratıcılığını katarak çözen, günümüz yapı teknolojisi, yapı sistemleriyle malzeme ve donanıma ait uzmanlık bilgisiyle, iç mekana ilişkin programı kullanıcı refahını korumak ve yaşam kalitesini artırmak amacıyla iç mekan tasarım ve planlaması yapan, estetik ve şantiye denetimi konularında hizmet veren meslek disiplinidir. Misyon ve Amaç KTO Karatay Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, öğrencilere çağdaş tasarım ilkelerini, estetik değerleri ve teknik becerileri; iç mekanların işlevsel, estetik ve ergonomik olarak planlanması ve tasarlanması için kullanmalarını öğretmeyi amaçlar. Bu programlar, öğrencilere yaratıcı düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Öğrenciler, mimari, sanat, sosyal bilimler ve mühendislik alanlarındaki bilgi ve becerileri sentezleyerek, mekânın kullanıcı ihtiyaçlarına ve kültürel bağlamına uygun iç mekanlar tasarlamayı öğrenirler. Programlar, öğrencileri etkileyici, sürdürülebilir ve işlevsel iç mekanlar oluşturmaya teşvik ederken, toplumun ve çevrenin ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurmayı hedefler. Ayrıca, öğrencileri mesleki etik değerlerle donatarak, iç mimarlık alanında liderlik yapmaları ve topluma katkı sağlamaları için teşvik eder. İç mekân tasarımında çağdaş yaklaşımları benimseyerek öğrencilere güçlü bir tasarım eğitimi sunmak. Estetik ve işlevsellik arasındaki dengeyi sağlamak için öğrencilere gerekli becerileri ve bilgiyi sağlamak. Öğrencilere, mimari, sanat, mühendislik ve sosyal bilimler gibi farklı disiplinlerden gelen bilgileri sentezleme yeteneği kazandırmak. Sürdürülebilirlik, çevresel etkiler ve toplumsal sorumluluk gibi konuları vurgulayarak öğrencileri bu alanlarda duyarlı hale getirmek. İletişim, liderlik ve iş birliği gibi temel becerileri geliştirerek öğrencileri profesyonel ve etik iç mimarlar olarak yetiştirmek. Kültürel mirasın korunması ve toplumun ihtiyaçlarını dikkate alarak iç mekanların tasarlanması konusunda öğrencilere rehberlik etmek. İç mekân tasarımı alanında sürekli değişen trendlere ve teknolojilere uyum sağlamak için öğrencileri güncel konularla ilgili bilgilendirmek ve donatmak. Eğitim Hedefleri Kaliteli bir eğitim ortamı sağlayarak öğrencilerin iç mimarlık alanında profesyonel yetkinlik kazanmalarını sağlamak. Öğrencilere estetik duyarlılık ve yaratıcı düşünme becerileri kazandırmak. İç mekan tasarımında işlevsellik, ergonomi ve estetik arasında denge kurmalarını sağlayarak nitelikli iç mekanlar oluşturma yeteneklerini geliştirmek. Sürdürülebilirlik ve çevresel bilinç konularında öğrencileri bilinçlendirmek ve bu değerleri tasarım süreçlerine entegre etmelerini teşvik etmek. Öğrencileri çağdaş tasarım trendleri, teknolojik gelişmeler ve sektördeki yenilikler hakkında bilgilendirmek ve bu alanlarda kendilerini sürekli olarak geliştirmelerini sağlamak. İletişim becerilerini ve ekip çalışması yeteneklerini güçlendirmek, böylece öğrencilerin profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurmalarını ve işbirliği yapmalarını desteklemek. Mezunların mesleki etik değerlere sahip olmalarını teşvik etmek ve topluma katkı sağlayacak şekilde iç mimarlık alanında liderlik yapmalarını teşvik etmek. Çift Diploma İç Mimarlık Bölümü öğrencileri, Mimarlık Bölümü ve İnşaat Mühendisliği bölümünde Çift Ana Dal Programına başvurarak 4 yıllık eğitimlerinin sonunda 2 diploma ile mezun olma hakkına sahiptir. Danışma Kurulu Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Nazım KOÇU KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Özlem DEMİRKAN KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Merve ATMACA ÇETİNKAYA KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Arş. Gör. Gamze VAROL KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Arş. Gör. Zehra TOKSÖZLÜ KARACA KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Arş. Gör. Gülnihal UĞUR KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Arş. Gör. Selin KILIÇ DEDE KTO Karatay Üniversitesi Öğretim Elemanı Barış TARAK KTO Karatay Üniversitesi 4.Sınıf Öğrenci Rümeysa Erdönmez KTO Karatay Üniversitesi 4.Sınıf Öğrenci Merve Mıhoğlu KTO Karatay Üniversitesi 3.Sınıf Öğrenci Mehmet NORASLI- Selçuk Üniversitesi Öğretim Elemanı Ali AKÇAOVA Selçuk Üniversitesi Öğretim Elemanı Ayşe Hümeyra ELDEK İç Mimarlar Odası Konya Şube Sekreteri / Meram Belediyesi İçmimar İsmail MALÇOK İç Mimarlar Odası Konya Şube Başkanı / Hills Proje İçmimar Cengiz DURMUŞ İç Mimarlar Odası Konya 2. Şube Başkanı / Guss Design İçmimar Esra ADAK Konya Büyükşehir Belediyesi / Mezun Öğrenci İçmimar Edibe Sevde Sılkım Konya Büyükşehir Belediyesi / Mezun Öğrenci İçmimar Nuran Karademir İnci İçmimarlık / Mezun Öğrenci İçmimar Ayşe Nacak Freelance / Mezun Öğrenci İçmimar