İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
6 00260603 Çağdaş Mimarlık Tarihi 2+0+0 2 2
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : İç Mimarlık
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Modern ve postmodern mimarlık üzerinden çağdaş mimarlık akımlarını incelemek
İçeriği : Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı, Erken Modernizm-Chicago Okulu, Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau , Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler, Extreme modern; Expresyonizm, Fütürizm, Konstrüktivism, De stijl, Frank Lloyd Wright, Adolf Loos, Le Corbusier, Purizm, Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm, Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık, Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji, Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five, Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği,Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism, Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Özlem Demirkan
Dersi Verenler : Yok
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Banham, R., 1960, Theory and Design in the First Machine Age
Pawley, M, 1990, Theory and Design in the Second Machine Age,Black well
Nesbitt, K., 1996, Theorizing a New Agenda for Architecture:: An Anthology of Architectural Theory 1965 – 1995, Princeton Architectural Press
Leach, N, 1997, Rethinking Architecture, Routledge
Conrads, U,1970, Programs and manifesteos in Architecture on 20 th Century Architecture, The MIT Press
Ventury, R, 1977 , Complexity and Contradiction in Architecture,Teh Museum Of Modern Art Papers,
Ventury, R.,Brown, D., S., 1977 , Las Vegas’ın Öğrettikleri, Şevki Vanlı Vakfı yayınları
Ders Notları : Frampton, K., 1994, Modern Architecture. A Critical History, Thames and Hudson
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 4 3 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 2 60
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Araştırma becerisi çıktıları
2 Eleştirel düşünme becerisi
3 Kültürel farklılıklar
4 Batı mimarlığı
5 Ulusal ve bölgesel mimarlık
6 Mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı,
2 Erken Modernizm-Chicago Okulu, Deutscher Werkbund. P. Behrens T. Garnier, A. Perret,
3 Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau
4 Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler
5 Extreme Modernizm : Fütürizm, Konstrüktivizm, Expresyonizm, De Stijl
6 Bauhaus
7 Frank Lloyd Wright, Adolf Loos,
8 Le Corbusier, Purizm
9 Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm
10 Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık,
11 Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji
12 Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five
13 Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği, Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism,
14 Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13
Tüm 55
Ö1 5545
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 525
Ö5 5245
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek