İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
3 00230301 İç Mekan Tasarım Stüdyosu III 4+4+0 8 8
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : İç Mimarlık
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : İnsan bedeni, yapısal öğeler, hareket, işlevsel programlama gibi nosyonlar mekânda kimlik ve karakter yaratan tasarım çözümlerine ulaşmak için kullanılır ve irdelenir.
İçeriği : Bu ders 2.sınıf müfredatının ana parçasıdır. Öğrenciler mekansal tasarıma dair temel bilgi ve deneyimi edinmek üzere bireysel ve grup projeleri üzerinde çalışırlar.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : ( 00220201 )
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi NASTARAN DELJAVAN
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Moussavi F., (2011). Biçimin İşlevi. Çev. Derviş P., İstanbul: YEM Kitabevi
Ching F.D.K., (2010). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen. çev. Lökçe S. İstanbul: YEM Kitabevi
Brooker G., Stone S., (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? Çev. Halu Z., İstanbul:YEM Kitabevi
Ching F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi
Ders Notları : The Un-Universal Man, Shashi Caan The Body in the Center, Juhani Pallasmaa Searching for Comfort in an Uncomfortable Chair, Bruno Munari Birbirini Üreten Bedenler ve Mekanlar, Şafak Uysal
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 %20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 3 %80
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 2 10 20
Uygulama 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 8 240
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 İç Mimari tasarımda insan bedeni, işlevsel program ve yapısal öğelerin önemini tanımlayabilmek
2 Verili bir tasarım talebi ya da tanımlı bir aktiviteyi ve karşılık bulacağı tasarım çözümünü ifade ve tercüme edebilmek
3 Kullanıcı alışkanlıkları ve sınırlamalarına, insan bedeni ve yapısal çevre arasındaki ilişkilere, engellere dair evrensel değerler ve tasarım problemi doğrultusunda hassasiyet göstermek
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Giriş ve ders tanıtımı
Proje konusunun verilmesi
2 Proje konusu ile ilgili eskiz maketleri
3 Kritikler üzerinden maketi tekrar yapma
4 1.Konsept geliştirme paftası
2.Proje konusuna dair three anahtar kelime bulma
3.Bu kelimelerin karşılığı olan mekansal maket yapımı
5 1. Konsept geliştirme paftası
2. İhtiyaç programı
3. Leke etüdü
4. Eleman etüdü
6 Tasarım alanının:
1. 1/50 maket
2. 1/50 plan ve kesit
7 1. ara jüri
8 Vize haftası
9 Tasarım alanının:
1. 1/20 maket
2. 1/20 plan ve kesit
10 Tasarım alanının:
1. 1/20 maket
2. 1/20 plan ve kesit
3. Perspektifler
11 Tasarım alanının:
1. 1/20 maket
2. 1/20 plan (zemin ile birlikte) ve kesit
3. Perspektifler
4. Aydınlatma planı
5. Malzeme kataloğu
12 2. ara jüri
13 Tasarım alanının:
1. 1/20 maket
2. 1/20 plan (zemin ile birlikte) ve kesit
3. Perspektifler
4. Aydınlatma planı
5. Malzeme kataloğu
14 Tasarım alanının:
1. 1/20 maket
2. 1/20 plan (zemin ile birlikte) ve kesit
3. Perspektifler
4. Aydınlatma planı
5. Malzeme kataloğu
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13
Tüm 444443
Ö1 4444
Ö2 4444
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek