Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 3 00230301 İç Mekan Tasarım Stüdyosu III 4+4+0 8 8 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : İç Mimarlık Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : İnsan bedeni, yapısal öğeler, hareket, işlevsel programlama gibi nosyonlar mekânda kimlik ve karakter yaratan tasarım çözümlerine ulaşmak için kullanılır ve irdelenir. İçeriği : Bu ders 2.sınıf müfredatının ana parçasıdır. Öğrenciler mekansal tasarıma dair temel bilgi ve deneyimi edinmek üzere bireysel ve grup projeleri üzerinde çalışırlar. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : ( 00220201 ) Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi NASTARAN DELJAVAN Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Moussavi F., (2011). Biçimin İşlevi. Çev. Derviş P., İstanbul: YEM KitabeviChing F.D.K., (2010). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen. çev. Lökçe S. İstanbul: YEM KitabeviBrooker G., Stone S., (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? Çev. Halu Z., İstanbul:YEM KitabeviChing F.D.K. (2011). İç Mekan Tasarımı. çev. Elçioğlu B. İstanbul: YEM Kitabevi Ders Notları : The Un-Universal Man, Shashi Caan The Body in the Center, Juhani Pallasmaa Searching for Comfort in an Uncomfortable Chair, Bruno Munari Birbirini Üreten Bedenler ve Mekanlar, Şafak Uysal Ders Yapısı Alan Bilgisi %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 2 %20 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 3 %80 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 8 112 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56 Ara Sınavlar 2 10 20 Uygulama 14 3 42 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 8 240 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 İç Mimari tasarımda insan bedeni, işlevsel program ve yapısal öğelerin önemini tanımlayabilmek 2 Verili bir tasarım talebi ya da tanımlı bir aktiviteyi ve karşılık bulacağı tasarım çözümünü ifade ve tercüme edebilmek 3 Kullanıcı alışkanlıkları ve sınırlamalarına, insan bedeni ve yapısal çevre arasındaki ilişkilere, engellere dair evrensel değerler ve tasarım problemi doğrultusunda hassasiyet göstermek Ders Konuları Hafta Konu 1 Giriş ve ders tanıtımıProje konusunun verilmesi 2 Proje konusu ile ilgili eskiz maketleri 3 Kritikler üzerinden maketi tekrar yapma 4 1.Konsept geliştirme paftası2.Proje konusuna dair three anahtar kelime bulma3.Bu kelimelerin karşılığı olan mekansal maket yapımı 5 1. Konsept geliştirme paftası2. İhtiyaç programı3. Leke etüdü4. Eleman etüdü 6 Tasarım alanının:1. 1/50 maket2. 1/50 plan ve kesit 7 1. ara jüri 8 Vize haftası 9 Tasarım alanının:1. 1/20 maket2. 1/20 plan ve kesit 10 Tasarım alanının:1. 1/20 maket2. 1/20 plan ve kesit3. Perspektifler 11 Tasarım alanının:1. 1/20 maket2. 1/20 plan (zemin ile birlikte) ve kesit3. Perspektifler4. Aydınlatma planı5. Malzeme kataloğu 12 2. ara jüri 13 Tasarım alanının:1. 1/20 maket2. 1/20 plan (zemin ile birlikte) ve kesit3. Perspektifler4. Aydınlatma planı5. Malzeme kataloğu 14 Tasarım alanının:1. 1/20 maket2. 1/20 plan (zemin ile birlikte) ve kesit3. Perspektifler4. Aydınlatma planı5. Malzeme kataloğu Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13 Tüm 444443 Ö1 4444 Ö2 4444 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek