İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
6 00261653 Mekan Analizi 2+0+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : İç Mimarlık
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Seçmeli
Amacı : Öğrenciler seçtikleri döneme ait bir mekân üzerinden mekân tasarım tarihinin geçmişten günümüze gelişimini anlamasına ve günümüzü ne şekilde etkilediğini kavramasına katkıda bulunacaktır.
İçeriği : Mimarlık tarihinin temel kavramları, Mısır uygarlığından modernizme kadar olan dönemde mekân tasarım ölçütleri ve kavramları,Seçilen yapı/mekânlarda biçim ve içerik analizleri
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Prof. Dr. Kerim ÇINAR
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Unwin, S. ( 2020) Analysing Architecture: The universal language of place-making, Routledge
Moussavi, F. 2009. (Biçimin İşlevi). Yem Yayın
B. S. Tanilli (2007): "Uygarlık Tarihi" Alkım Kitap evi.
L.M. Roth (2000): "Mimarlığın Öyküsü" Kabalcı
A. Şenel (2006): "Kemirgenlerden Sürüngenlere İnsanlık Tarihi", İmge Kitap Evi.
R.G. Tasey (1999): "Art Through The Ages" HBJ
Ders Notları : Hubbard, P. Mekan ve Yer Üzerine Büyük Düşünürler
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 4 90
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Seçtiği örnek yapı/ mekan aracılığıyla mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır
2 Kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bir bakış açısı kazanır.
3 Bina okuma becerisini geliştirir.
4 Mekan analizi yapma becerisini geliştirir
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Mısır-Yunan-Roma Uygarlıklarında temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
2 Erken Hıristiyan-Bizans-Gotik dönemlerinde temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
3 Selçuklu'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
4 Osmanlı'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
5 Barok-rokoko-Rönesans'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki
6 Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi
7 Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi
8 Seçilen yapılar hakkında tartışma
9 Ara Sınav
10 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
11 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
12 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
13 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
14 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi
15 Final Sınavı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13
Tüm 5
Ö1 55
Ö2 4
Ö3 5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek