Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 6 00261653 Mekan Analizi 2+0+0 4 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : İç Mimarlık Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Seçmeli Amacı : Öğrenciler seçtikleri döneme ait bir mekân üzerinden mekân tasarım tarihinin geçmişten günümüze gelişimini anlamasına ve günümüzü ne şekilde etkilediğini kavramasına katkıda bulunacaktır. İçeriği : Mimarlık tarihinin temel kavramları, Mısır uygarlığından modernizme kadar olan dönemde mekân tasarım ölçütleri ve kavramları,Seçilen yapı/mekânlarda biçim ve içerik analizleri Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Prof. Dr. Kerim ÇINAR Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Unwin, S. ( 2020) Analysing Architecture: The universal language of place-making, RoutledgeMoussavi, F. 2009. (Biçimin İşlevi). Yem Yayın B. S. Tanilli (2007): "Uygarlık Tarihi" Alkım Kitap evi.L.M. Roth (2000): "Mimarlığın Öyküsü" KabalcıA. Şenel (2006): "Kemirgenlerden Sürüngenlere İnsanlık Tarihi", İmge Kitap Evi.R.G. Tasey (1999): "Art Through The Ages" HBJ Ders Notları : Hubbard, P. Mekan ve Yer Üzerine Büyük Düşünürler Ders Yapısı Alan Bilgisi %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42 Ara Sınavlar 1 10 10 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 4 90 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Seçtiği örnek yapı/ mekan aracılığıyla mekânsal tasarım gelişiminin, kültürel, sosyal, siyasal ve tarihsel kavramlar ile ilişkisini kurarak bir bağ oluşturma becerisini kazanır 2 Kendi tasarımlarını olgunlaştırmak için temel bir bakış açısı kazanır. 3 Bina okuma becerisini geliştirir. 4 Mekan analizi yapma becerisini geliştirir Ders Konuları Hafta Konu 1 Mısır-Yunan-Roma Uygarlıklarında temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki 2 Erken Hıristiyan-Bizans-Gotik dönemlerinde temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki 3 Selçuklu'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki 4 Osmanlı'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki 5 Barok-rokoko-Rönesans'da temel tasarım ölçütleri ve biçim işlev arasındaki ilişki 6 Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi 7 Öğrencilerin analiz yapacağı dönemi ve yapıyı belirlemesi 8 Seçilen yapılar hakkında tartışma 9 Ara Sınav 10 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi 11 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi 12 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi 13 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi 14 Seçilen yapılar için yapılan analizlerin değerlendirilmesi 15 Final Sınavı Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13 Tüm 5 Ö1 55 Ö2 4 Ö3 5 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek