Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 6 00360603 Çağdaş Mimarlık Tarihi 2+0+0 2 2 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Mimarlık Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Modern ve postmodern mimarlık üzerinden çağdaş mimarlık akımlarını incelemek İçeriği : Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı, Erken Modernizm-Chicago Okulu, Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau , Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler, Extreme modern; Expresyonizm, Fütürizm, Konstrüktivism, De stijl, Frank Lloyd Wright, Adolf Loos, Le Corbusier, Purizm, Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm, Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık, Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji, Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five, Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği,Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism, Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğretim Görevlisi Özlem Demirkan Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Pawley, M, 1990, Theory and Design in the Second Machine Age,Black wellNesbitt, K., 1996, Theorizing a New Agenda for Architecture:: An Anthology of Architectural Theory 1965 – 1995, Princeton Architectural PressLeach, N, 1997, Rethinking Architecture, RoutledgeVentury, R, 1977 , Complexity and Contradiction in Architecture,Teh Museum Of Modern Art Papers, Banham, R., 1960, Theory and Design in the First Machine Age Conrads, U,1970, Programs and manifesteos in Architecture on 20 th Century Architecture, The MIT PressVentury, R.,Brown, D., S., 1977 , Las Vegas’ın Öğrettikleri, Şevki Vanlı Vakfı yayınları Ders Notları : Frampton, K., 1994, Modern Architecture. A Critical History, Thames and Hudson Ders Yapısı Alan Bilgisi %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ara Sınavlar 1 2 2 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2 Toplam İş Yükü AKTS: 2 60 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Araştırma becerisi çıktıları 2 Eleştirel düşünme becerisi 3 Kültürel farklılıklar 4 Batı mimarlığı 5 Ulusal ve bölgesel mimarlık 6 Mimarlığın geçmiş ve bugününü anlama Ders Konuları Hafta Konu 1 Sanayi devrimi ve modern mimarlıkğın ortaya çıkışı, 2 Erken Modernizm-Chicago Okulu, Deutscher Werkbund. P. Behrens T. Garnier, A. Perret, 3 Ecole des Beaux Art –Viollet Le Duc , Arts and Crafts, Art Nouveau 4 Glasgow, Viyana Okulu, Avusturya ve Secessionistler 5 Extreme Modernizm : Fütürizm, Konstrüktivizm, Expresyonizm, De Stijl 6 Bauhaus 7 Frank Lloyd Wright, Adolf Loos, 8 Le Corbusier, Purizm 9 Mies Van der Rohe, Fonksiyonalizm 10 Geç Modernizm, Şirket Stili, High-tech, Organik Mimarlık, 11 Art Deco-Art Modern Güney Amerika ve Japonya, 1960lar, teknoloji, ekoloji 12 Postmodernizm ,Venturi, Scott Brown, Rossi, Tafuri, IAUS, NewYork Beşlisi, Anlamın Kritiği, Five on Five 13 Gri ve Beyaz, Post modernizmin Kritiği, Chicago High –Rise, Alman Mühendisliği, İngiliz Rönesansı, Eisenmann, Tschumi, Minimalism, 14 Neo-modernism, Fenomolojik Mimari, Dekonstrüktivizm, Kinetik Mimarlık, Refleksiv Mimarlık Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 Tüm 55 Ö1 5545 Ö2 5 Ö3 5 Ö4 555 Ö5 554 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek