İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
7 00370702 Rölöve Uygulamaları ve Restorasyon Projesi 2+2+0 5 5
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Mimarlık
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Kültürel mirası -özellikle mimari mirası- koruma, anlama ve gelecek kuşaklara aktarma konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde ilgili kavramlar, kararlar, tüzükler ve yasaların tanımlanması. Mimari miras öğelerinin bozulma nedenlerinin, koruma ve restorasyon yöntem ve tekniklerinin, geleneksel dokuda yeni yapılaşma ilkelerinin öğretilmesi.
İçeriği : Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimi ve kuramsal temeli, koruma ölçütleri, korunacak mimari değerlerin sınıflandırılması, tarihi çevre ve yapıların bozulma nedenleri anlatılmaktadır. Tek yapı, yapı grupları, kent ve sit ölçeklerinde koruma yöntemleri, alan çalışmaları ve restorasyona hazırlık aşamasına (gerekli belgeler, hazırlanacak projeler ve izlenecek yasal prosedür) yönelik bilgiler verilerek, ülkemiz ve dünyadaki koruma uygulamalarından örnekler aktarılmaktadır.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : ( 00350504 )
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğr.Gör. Fatma Nur BACAK
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Feilden, B. M., Conservation of Historic Buildings, Butterworth Heinemann,1982.
Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını, Ankara, 2005.
Ders Notları : Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996.
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 5 104
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır.
2 Tarihi çevreyi tanır ve koruma bilincini kazanır.
3 Tarihi yapıları belgeleme yöntemlerini ve rölöve alma tekniklerini öğrenir. Bu teknikleri bir tarihi yapıda uygulayarak pratiğini artırır.
4 Tarihi yapıları belgeledikten sonra restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli teknikleri öğrenir. Bu öğrendiği bilgileri bir kültür varlığında uygulama yapma becerisini kazanır.
5 Kültür varlıklarının korunması için ilgili örgütlenme, yasama ve koruma eğitimini öğrenir. Uygulama olarak yaptığı projede bu bilgileri kullanma becerisini kazanır.
6 Grup halinde çalışma becerisini kazanır.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Konunun amacı, uygulama alanının belirlenmesi
2 Grupların oluşturulması ve restorasyon projeleri yapılacak kültür varlıklarının gruplara dağılımı
3 Rölöve tekniklerinin ve rölövede kullanılacak malzemelerin anlatımı ve temini
4 Rölöve tekniklerinin ve rölövede kullanılacak malzemelerin anlatımı ve temini
5 Cephe rölövelerinde yardımcı olacak fotoğrametrik rölöve programlarının tanıtımı
6 Rölöve alımı
7 Rölöve alımı
8 Plan ve kesit rölöveleri
9 Arasınav
10 Cephe ve detay rölöveleri
11 Rölöve raporları
12 Restitüsyon projesi
13 Restorasyon projesi
14 Restorasyon projesi
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15
Tüm 33445
Ö1 33445
Ö2 55
Ö3 55
Ö4 4545
Ö5 5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek