Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 1 04411005 Yazma Becerisi 3+0+0 5 5 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Arapça Mütercim ve Tercümanlık Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Yazı özelliklerinin öğretilmesi ve yazma becerisinin kazandırılması.amaçlanmıştır. İçeriği : Kelimelerin yazılışı ve yazma becerisi. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Ramazan SÖNMEZ Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : ????????? Arapça Tabirler Ramazan Sönmez Konya 2022. Ders Yapısı Alan Bilgisi %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ara Sınavlar 1 5 5 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8 Toplam İş Yükü AKTS: 5 83 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Arapça yazmayı öğrenir. 2 Arapça yazma becerisini geliştirir. Ders Konuları Hafta Konu 1 Hemze’nin başta ortada ve sonda yazılışları öğretildi. Hangi durumlarda Elif,Nekra ve Müstakil olarak yazılır? 2 Vasıl ve Katı’ Hemzelerinin tanımı ve özellikleri üzerinde duruldu. Vasıl hemzesiolan isim ve filler hangilerinin olduğu belirtildi. Katı’ hemzesi hangi isim harf vefillerde olması gerektiği öğretildi. Konularla ilgili bol örnek yazıldı ve ödev verildi. 3 Ne zaman noktalı yazılır, ne zaman noktasız yazılır örneklerle izahedildi. 4 -e rağmen ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı. .... sebebiyle ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı.Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıpdoğrusu yazıldı. 5 Ama ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı.Çünkü ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı. 6 Ancak ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı. Dolayısıyla ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı. 7 ... olduğu kesindir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı.... mümkündür kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı.... muhtemeldir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı. 8 buna göre kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı.buna uygun olarak kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerineyazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde duruluptashih yapılıp doğrusu yazıldı. 9 sırasında, esnasında kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Ayrıca, bunun yanında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. 10 Küçümsenmemesi gerekir, dikkate değer, yabana atılmaz kalıplarıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. 11 Her ne zaman, her seferinde, her defasında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. fakat, ama, oysa ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. 12 eşi benzeri olmayan/benzersiz/eşsiz kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. kaçınılmaz/gerekli/zorunlu kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. 13 dahası kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bir taraftan ... diğer taraftan kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. 14 buna bağlı olarak, bunun üzerine kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bunun sonucu/neticesi kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17 Tüm 254552 Ö1 Ö2 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek