İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
1 04411005 Yazma Becerisi 3+0+0 5 5
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Yazı özelliklerinin öğretilmesi ve yazma becerisinin kazandırılması.
amaçlanmıştır.
İçeriği : Kelimelerin yazılışı ve yazma becerisi.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Ramazan SÖNMEZ
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : ????????? Arapça Tabirler Ramazan Sönmez Konya 2022.
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü AKTS: 5 83
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Arapça yazmayı öğrenir.
2 Arapça yazma becerisini geliştirir.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Hemze’nin başta ortada ve sonda yazılışları öğretildi. Hangi durumlarda Elif,
Nekra ve Müstakil olarak yazılır?
2 Vasıl ve Katı’ Hemzelerinin tanımı ve özellikleri üzerinde duruldu. Vasıl hemzesi
olan isim ve filler hangilerinin olduğu belirtildi. Katı’ hemzesi hangi isim harf ve
fillerde olması gerektiği öğretildi. Konularla ilgili bol örnek yazıldı ve ödev verildi.
3 Ne zaman noktalı yazılır, ne zaman noktasız yazılır örneklerle izah
edildi.
4 -e rağmen ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
.... sebebiyle ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı.
Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp
doğrusu yazıldı.
5 Ama ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
Çünkü ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
6 Ancak ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
Dolayısıyla ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
7 ... olduğu kesindir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
... mümkündür kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
... muhtemeldir kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
8 buna göre kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
buna uygun olarak kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine
yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup
tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
9 sırasında, esnasında kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. Ayrıca, bunun yanında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
10 Küçümsenmemesi gerekir, dikkate değer, yabana atılmaz kalıplarıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
11 Her ne zaman, her seferinde, her defasında ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. fakat, ama, oysa ile başlayan en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
12 eşi benzeri olmayan/benzersiz/eşsiz kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. kaçınılmaz/gerekli/zorunlu kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
13
dahası kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bir taraftan ... diğer taraftan kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
14 buna bağlı olarak, bunun üzerine kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı. bunun sonucu/neticesi kalıbıyla en az beş cümle okundu. Öğrencilerin defterlerine yazdırıldı. Sıra ile bir öğrenciye tahtaya yazdırıldı ve hatalar üzerinde durulup tashih yapılıp doğrusu yazıldı.
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17
Tüm 254552
Ö1
Ö2
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek