KTO Karatay Üniversitesi İletişim ve Tasarımı Bölümü 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğrenci kabulüne başlamıştır. İletişim ve Tasarımının çerçevesi kurumsal tasarım fonksiyonlarının taktiksel yönetiminden ve reklam ajanslarından-ki bu alan tasarım çalışmalarını, kadrolarını, metotlarını ve süreçleri içerir-kurumsal başarının fark yaratıcıları ve sürdürücüleri olarak görülen tasarımın bütün kurumdaki stratejik taraftarlarına kadar içerir. Bu alan tasarım odaklı düşünceyi ya da tasarım süreçlerini genel iş problemlerini çözmek için kullanmayı kapsar. İletişim ve Tasarımı programının amacı, iletişim ve tasarım alanında uzmanlaşmış, yaratıcı düşünen profesyoneller yetiştirmektir. Bu amaçla yola çıkmış olan KTO Karatay Üniversitesi İletişim ve Tasarımı Bölümü, alanında uzman kadrosu ve uluslararası standartlara sahip programı ile; yaratıcı ve çözüm odaklı düşünebilen, çevreye duyarlı, küresel standartlarda bilgi ve becerilere sahip öğrenciler yetiştirmek için gerekli her türlü teknik ve eğitsel donanımı ile kapılarını öğrencilerine açmış olmanın haklı gururunu yaşamaktadır. Bu program iletişim ortamlarında kurum ve kuruluşların politikaları ve stratejileri doğrultusunda, teknoloji kullanımını tasarım ve yönetim becerileri ile birleştirerek etkili mesaj hazırlama, tasarlama ve sunma yetkinliklerine sahip öğrenciler yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Türkiye'de benzer yapılanmalardan farklı olarak oluşturulan bölümün ders programı, iletişim, teknoloji ve tasarım vurgusu taşımaktadır. Bölümün Vizyonu: Sosyal ve ekonomik gelişime öncülük eden, mensubu olmaktan gurur duyulan, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan bir bölüm olmaktır. Bölümün Misyonu: Yaratıcı, çağdaş ve çözüm odaklı düşünebilen, çevreye duyarlı, küresel standartlarda bilgi ve donanıma sahip, tasarımcı ve yönetici vasıflarına sahip, kendini sürekli güncelleyerek değişim ve gelişmelere açık, alanındaki bilgi ve birikimini toplum yararına sunmayı görev edinmiş bireyler yetiştirmektir.