Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 7 04370024 Kriz ve İtibar Yönetimi 3+0+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : İletişim ve Tasarımı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Çevredeki belirsizlik ve değişiklik durumu, kurumları sürekli olarak beklenmedik tehlike veya fırsatlarla karşı karşıya bırakmaktadır. Kurumların varlığını devam ettirebilmeleri, bu tehlikelerden korunmalarına veya fırsatları değerlendirebilmelerine bağlı kalmaktadır. Bu ders kapsamında kurumlarda kriz dönemlerinde halkla ilişkilerin nasıl yayarlı olarak kullanılabileceğini öğretmektir İçeriği : Bu dersin içeriğini, dünya ekonomik düzeninin yeni kuralları içinde biçimlenen medyatik kavramların yeniden sorgulanması ihtiyacı ile birlikte geliştirilen çözüm arayışları oluşturmaktadır. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Birol Büyükdoğan Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Kriz Yönetimi, Aylin Pira-Çisil Shodol, İletişim Yayınları, 2004, İstanbul Krizde Fırsatları Görmek, Zuhal Baltaş, Remzi Kitabevi, 2002, İstanbul Örgüt Kültürü ve Yönetsel Etkinliğe Katkısı, G. Berberoğlu, Anadolu Üniversitesi, 1990 Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Alan Bilgisi %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 3 30 Ödevler 1 15 15 Ara Sınavlar 1 15 15 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20 Toplam İş Yükü AKTS: 3 122 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir 2 Kriz koşullarında yürütme ve uygılama yapabilecek donanıma sahip olmak 3 Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek 4 İletişim alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve iletişim süreçlerinin tüm boyutlarını bilir. 5 Farklı paradigmaların iletişime ilişkin yaklaşımlarını karşılaştırabilir. Ders Konuları Hafta Konu 1 KRİZ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE 2 KRİZ NEDİR, ÖZELLİKLERİ 3 KRİZ ETMENLERİ VE NEDENLERİ 4 KRİZİN ŞİDDETİ 5 KRİZ EVRELERİ 6 KRİZ ÖNCESİ, ESNASI, SONRASI 7 KRİZ TÜRLERİ 8 ARA SINAV 9 KRİZ YÖNETİMİ İLGİLİ ALANLAR 10 TOPLAM KALİTE 11 İTİBAR, RİSK, OLAY YÖNETİM 12 KRİZ YÖNETİMİ 13 KRİZ YÖNETİMİ STRATEJİLERİ 14 KRİZ VE MEDYA Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12 Tüm Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek