Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 7 04370026 Staj 0+0+0 6 6 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : İletişim ve Tasarımı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Görsel iletişim tasarımcısının profesyonel yaşamda karşılaşacağı mesleki ve yönetsel problemleri önceden tecrübe edip, süreçlerden haberdar olarak kendisini sektöre hazırlayabilmesine yönelik projeler üzerinde çalışmak. İçeriği : Görsel iletişim tasarımcısının mesleki kapsamı bilmesi, okulda verilen bilgilerin gerçek hayattaki karşılığını bulabilmesi, profesyonel yaşamın iç dinamiklerini kavraması, projeler ve uygulayıcı/denetleyici kişiler arasındaki sosyal ilişkileri kurabilmesi, çalışma disiplinini ve temposuna ayak uydurabilmesi, eskizle başladığı çalışmaları final noktasına kadar taşıyabilmesi, çalışmaları takip edebilmesi ve ekip arkadaşları ve proje yöneticileri başarılı iletişim kurabilmesi. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Bülent Bingöl Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Özmutlu, A. (2014). Kendine Özgü Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri Ve Kriterleri Açısından Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarının Giriş/Özel Yetenek Sınavları, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun. Timuçin, A. (2000). Estetik. İstanbul: Bulut Yayınları. Türkdoğan, G. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. Yıldırım, A. (2011). Eleştirel Pedagoji; Paul Freire ve Ivan Illich’in Eğitim Anlayışı Üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık. Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Alan Bilgisi %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %100 Toplam 1 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Sınıf Dışı Ç. Süresi 1 10 10 Proje 20 8 160 Toplam İş Yükü AKTS: 6 170 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Yaratıcı düşünür. 2 Çözüm odaklı fikir geliştirir. 3 Kavramsal düşünür. 4 Tasarım odaklı kavram geliştirir. 5 Tasarım problemine çözüm önerisi üretir. Ders Konuları Hafta Konu 1 Alan Çalışması 2 Alan Çalışması 3 Alan Çalışması 4 Alan Çalışması 5 Alan Çalışması 6 Alan Çalışması 7 Alan Çalışması 8 Alan Çalışması 9 Alan Çalışması 10 Alan Çalışması 11 Alan Çalışması 12 Alan Çalışması 13 Alan Çalışması 14 Alan Çalışması Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12 Tüm Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek