İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
7 04370025 Transmedya Hikayeciliği 3+0+0 3 3
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : İletişim ve Tasarımı
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı; öğrencilere çeşitli reklam uygulamalarından, sosyal sorumluluk projelerine kadar geniş yelpazede farklı amaçlarla kullanılan transmedya anlatı stratejilerini yeni medya teknolojisinin sağladığı olanaklar çerçevesinde tartışabilecekleri temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
İçeriği : Dersin içeriğini; transmedya anlatılarının kavramsal boyutu, tarihsel süreci, hikaye oluşturma aşamaları, medyalararası kurduğu iletişim; postmodern anlatıların medya ve marka etkileşimi gibi konular oluşturmaktadır.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Elizabeth Evans (2011). Transmedia Television: Audiences, New Media and Daily Life, YY: Routledge.
Kalogeras, S. (2014).Transmedia Storytelling and the New Era of Media Convergence in Higher Education, UK: Palgrave Macmillan.
Thon, J. (2016). Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture, USA: University of Nebraska Press.
Ders Notları : Karakoç, S. Aydın, D. ve Güler, A. (2014). Transmedya Hikayeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi.Elizabeth Evans (2011). Transmedia Television: Audiences, New Media and Daily Life, YY: Routledge.
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %70
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Ara Sınavlar 1 16 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 3 120
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Postmodern televizyon anlatılarını farklı yaklaşımlarla inceleyerek transmedya anlatılarının analizini yapar.
2 Medyalararası etkileşimi transmedya anlatılarında uygular.
3 Transmedya anlatı stratejilerini yeni medya, yöndeşme ve postmodern anlatılar arasında ilişki kurarak değerlendirir.
4 Transmedya anlatılarına ekonomi-politik açıdan yaklaşarak yeni anlatı stratejileri ile tüketim kültürü arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme.
2 Medya Yakınlaşması nedir?
3 Katılımcı Kültür nedir?
4 Kolektif Zeka nedir?
5 Hikaye nedir? Transmedya Anlatısı/Hikayeciliği Nedir? Anlatının önemli unsurları nelerdir? Transmedya Anlatı kavramına tarihsel bir bakış
6 Çapraz medya, medyalararasılık ve transmedya, edilgin anlatılar, katılımlı anlatılar, kolektif anlatılar
7 Genel tekrar
8 ARA SINAV
9 Dijital medyada hikaye oluşturma ve tasarlama
10 Türkiye ve Dünyada Transmedya Uygulamaları: Sinema, televizyon dizileri, oyunlarda transmedya hikayeciliği örnekleri
11 Türkiye ve Dünyada Transmedya Uygulamaları: Sinema, televizyon dizileri, oyunlarda transmedya hikayeciliği örnekleri
12 Öğrenci Ödevleri Sunum
13 Öğrenci Ödevleri Sunum
14 Öğrenci Ödevleri Sunum
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12
Tüm
Ö1
Ö2
Ö3
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek