Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 7 04370025 Transmedya Hikayeciliği 3+0+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : İletişim ve Tasarımı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu dersin amacı; öğrencilere çeşitli reklam uygulamalarından, sosyal sorumluluk projelerine kadar geniş yelpazede farklı amaçlarla kullanılan transmedya anlatı stratejilerini yeni medya teknolojisinin sağladığı olanaklar çerçevesinde tartışabilecekleri temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. İçeriği : Dersin içeriğini; transmedya anlatılarının kavramsal boyutu, tarihsel süreci, hikaye oluşturma aşamaları, medyalararası kurduğu iletişim; postmodern anlatıların medya ve marka etkileşimi gibi konular oluşturmaktadır. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Doç. Dr. Eda SEZERER ALBAYRAK Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Elizabeth Evans (2011). Transmedia Television: Audiences, New Media and Daily Life, YY: Routledge.Kalogeras, S. (2014).Transmedia Storytelling and the New Era of Media Convergence in Higher Education, UK: Palgrave Macmillan.Thon, J. (2016). Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture, USA: University of Nebraska Press. Ders Notları : Karakoç, S. Aydın, D. ve Güler, A. (2014). Transmedya Hikayeciliği, Konya: Çizgi Kitabevi.Elizabeth Evans (2011). Transmedia Television: Audiences, New Media and Daily Life, YY: Routledge. Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Alan Bilgisi %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %30 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %70 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42 Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10 Ara Sınavlar 1 16 16 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 3 120 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Postmodern televizyon anlatılarını farklı yaklaşımlarla inceleyerek transmedya anlatılarının analizini yapar. 2 Medyalararası etkileşimi transmedya anlatılarında uygular. 3 Transmedya anlatı stratejilerini yeni medya, yöndeşme ve postmodern anlatılar arasında ilişki kurarak değerlendirir. 4 Transmedya anlatılarına ekonomi-politik açıdan yaklaşarak yeni anlatı stratejileri ile tüketim kültürü arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Ders Konuları Hafta Konu 1 Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. 2 Medya Yakınlaşması nedir? 3 Katılımcı Kültür nedir? 4 Kolektif Zeka nedir? 5 Hikaye nedir? Transmedya Anlatısı/Hikayeciliği Nedir? Anlatının önemli unsurları nelerdir? Transmedya Anlatı kavramına tarihsel bir bakış 6 Çapraz medya, medyalararasılık ve transmedya, edilgin anlatılar, katılımlı anlatılar, kolektif anlatılar 7 Genel tekrar 8 ARA SINAV 9 Dijital medyada hikaye oluşturma ve tasarlama 10 Türkiye ve Dünyada Transmedya Uygulamaları: Sinema, televizyon dizileri, oyunlarda transmedya hikayeciliği örnekleri 11 Türkiye ve Dünyada Transmedya Uygulamaları: Sinema, televizyon dizileri, oyunlarda transmedya hikayeciliği örnekleri 12 Öğrenci Ödevleri Sunum 13 Öğrenci Ödevleri Sunum 14 Öğrenci Ödevleri Sunum Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12 Tüm Ö1 Ö2 Ö3 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek