İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
4 04541208 Çağdaş Dünya Edebiyatı 3+0+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Çağdaş dünya edebiyatına ait İngilizce öykü türünde örnekler okutularak, eleştirel ve yoruma dayalı metinler yazdırılarak öğrencilere farklı türde edebi metinlerin özelliklerini tanımlama, çözümleme ve yorumlama becerisi kazandırmak amaçlanır.
İçeriği : Güney Afrika, Yeni Zelanda, Avustralya, Hindistan, Büyük Britanya, Amerika Birleşik Devletlerinden örnekler seçilerek dünya edebiyatındaki yönelim ve ekoller anlatılır. Şiir ve piyesin düşüşü ile fantastik romanların artışlarının toplumda ne gibi değişim ortaya çıkardığı tetkik edilir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Abdülhamit Çakır
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi ABDULHAMİT ÇAKIR
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : The Glass Menagerie, Tennessee Williams
Internet
A Farewell to Arms ,Hemingway.
Ders Notları : Sturrock, J. (1997) The Oxford Guide for Contemporary World Literature. Oxford. OUP:
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 4 124
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Öğrenci altyapı bilgilerine ulaşma ve bu yolla çeviri ve çeviribilim alanında doğru değerlendirme becerisi edinir.
2 Öğrenciler uygarlık tarihiyle ilgili genel bir bilgi edinirler.
3 Öğrenciler evrensel kültür kavramının oluşumunda çevirinin katkısını incelerler.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Daha önceden evde okumaları istenen Hemingway’in A Farewel to Arms adlı romanının temasının kısaca tartışılması, romanın daha iyi anlaşılmasını sağlamak için askeri rütbelerin ve terimlerin açıklanması.
2 1,2,3,4 ve 5’ inci ünitelerin konuları,olayları,ve karakterlerinin özet olarak sunulması ve karekterlerin savaş ve aşk konularındaki duygu ve düşüncelerinin tartışılması.
3 6-10 arası ünitelerin özetlerinin yapılması,Frederic’in yaralanması ve devamındaki gelişmelerin tartışılması ve ambulans şoförlerinin savaş hakkındaki görüşlerinin irdelenmesi.
4 11-15 arası ünitelerin özetinin verilmesi, Frederic’in hastane hayatı, Rinaldi ve priest tarafından ziyareti veMilan’daki Amerikan hastanesine taşınması. Traş esnasındaki berberin tutumu ve bacağındaki madeni parçaların çıkarılması, doktorların değişik görüşleri hakkında Ferderic’in görüşlerinin tartışılması.
5 16-20. bölümlerin özetlenmesi. Federic ve Catherine’nin birlikte yaşamaya başlamaları. Hastane yönetiminin buna göz yumması, ameliyattan sonra birlikte dışarıya yemeğe çıkmaları ve at yarışlarına gitmeleri. Frederic’in evlenme isteği ve bunun neden gerçekleşmediği konularının açıklanması.
6 21-25’inci bölümlerinde geçen olayların anlatılması; Frederic’in nekahat iznini kullanamayışı, sarılığa yakalanması ve iyileşme sonunda cepheye dönüşü, treni beklerken istasyon yakınında bir otele gitmeleri ve orada Catherine’nin kendisini Frederic’in planladığının tam tersine bir fahişe gibi hissetmesi.
7 26-30 bölümlerde gelişen olayların açıklanması, Alman ve Avusturya’nın İtalyan savunmasını yarmaları sonucu ordunun ricatı ve esnada Frederic ve ekibinin başına gelenler, ana yoldan ayrılıp yan yollardan Udin’e varma istekleri ve nihayet Frederic’in ırmağa atlayıp vurulup öldürülmekten kurtulmsı.
8 Vize sınavı
9 31-41 bölümlerde Frederic ve Catherine’nin buluşup İsviçre’ye kaçmaları, belli bir süre mutlu yaşamaları, ve sonunda Catherine’nin doğum esnasında kanamadan ölmesi. Yazarın genel üslubu içinde doğum ve ölümün anlatılmasındaki üslubunun tartışılması.
10 The Chimney Sweeper (by Willim Blake) şiiri teması ve edebi sanatlar açısından incelenir. Şiirdeki consonance, assonance, simile, alliteration, imagery, symbolism ve metafor sanatları incelenir.
11 Emily Dickinson’ın “Because I could not stop for death” isimli şiiri teması ve kullandığı edebi sanatlar açısından incelenir.
12 The Glass Menagerie ( Tennessee Williams) yedi sahnelik bu oyun sahne sahne incelenir. Birinci ve ikinci sahnelerde Wingfield Ailesi tanıtılır. Amanda’ nın kişiliği onun Tom’u eleştirmesi, Laura’yı koruması ona iş yaptırmaması kendisinin bir öğleden sonra Missisipide Blue Mountaindaki evlerinde yedi görücüsünü nasıl ağırladığını anlatış tarzıyla açıklanır.
13 3-4 sahnelerde Amanda’nın Tom’la kavgası, Tom’un Amanda’nın beklentilerini nasıl karşılayamadığı ve Tom’un annesine “cadı” diyerek hakaret etmesi ve her kavgadan sonra sinemaya gitmesi tartışılır.
14 5-6-7 sahnelerde Laura'nın yere düşmesinin Tom ile annesini nasıl barıştırdığı ve Amanda’nın Tom‘un hayallerinin farkında olduğu ve bazı şartlarla buna izin vereceği incelenir. Amanda kızının okuldan atılmasından sonra onun için tek yolun iyi bir insanla evlendirmek olduğuna karar vererek yeni planlar yapar. Bu planını nasıl uyguladığı konusu tartışılır.
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14
Tüm 3
Ö1 3
Ö2 3
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek