İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
1 04511105 Okuma Becerisi I 3+0+0 5 5
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Okuma alt becerilerinden yola çıkarak ve uluslararası İngilizce yeterlilik sınavlarının standartlarını göz önüne alarak öğrencilerin farklı alanlara yönelik akademik İngilizce metinleri daha iyi okuyup anlayabilmelerine olanak sağlamak.
İçeriği : Bilinmeyen kelimelerle baş etme, konu tahmini yürütme, detaylı tarama, açık bilgilere ulaşma, üstü kapalı bilgilere ilişkin çıkarım yapma, referans ifadeleri saptama, yüzeysel tarama, ana düşünceyi ve yardımcı düşünceleri bulma, yazarın yaklaşımı ve amacını belirleme gibi okuma alt becerilerini kullanarak eğitim, edebiyat, ekonomi, sağlık, teknoloji, doğa, kültür, hukuk, tarih, coğrafya ve felsefe gibi alanlarda akademik metinlerin okunması ve değerlendirilmesi
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir Çakır
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Haftalık derleme makaleler
The Official Cambridge Guide to IELTS
The Official Guide to the TOEFL Test – Educational Testing Service
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 5 114
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Bir argümanı ve kalitesini teşhis eder.
2 Gerçek, fikir, taraflılık, tümevarım, tümden gelim, akıl yürütme, dil mantığı, çıkarım, dilin gönderimsel ve çağrışımsal anlamı gibi olguları tanır ve uygun bağlamda kullanır
3 Okuma becerilerini geliştirmek için uygun teknoloji ve bilişim ögelerinden yararlanır
4 Her tür okumada karşılaştığı düşünceleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, çözümler ve yorumlar.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Derse giriş:
Öğrencilere ders içeriği ve haftalık gidişat hakkında bilgi verilir ve öğrencilerin hedef dilde mevcut akademik okuma becerileri hakkında bilgi edinilmeye çalışılır.
2 Akademik metinlerde bilinmeyen kelimeler ile başa çıkma:
Hedef dilde akademik metinlerde karşılaşılan bilinmeyen kelimelerle nasıl başa çıkılabileceği hakkında öğrenciler bilgilendirilir ve eğitim alanında örnek akademik metinler üzerinde pratik yapılır.
3 Paragrafların ve metinlerin konularını tahmin etme:
Karşılaşılan bir akademik metnin genel konusunun kısa süre içerisinde nasıl tahmin edilebileceği üzerinde durulur. Edebiyat alanında bir metin üzerinde ipuçları aracılığıyla konu tahmin çalışması yapılır.
4 Detaylı tarama:
Bir akademik metnin içerisinde küçük bir detaya dair bilginin kısa sürede aranıp bulunması konusu işlenir. Sonrasında ekonomi alanında bir metin içerisinde sayı, tarih, terim ve benzeri küçük bilgilerin hızlıca aranıp bulunması üzerine uygulamalı çalışma yapılır.
5 Açıkça ifade edilen bilgileri bulmak:
Yazarların açık ve net bir şekilde belirttikleri bilgi ve düşüncelerin bulunması konusu incelenir. Akabinde sağlık alanında bir akademik metin üzerinde açık ve net bilgilerin saptanması ve incelenmesi yapılır.
6 Üstü kapalı bilgilere yönelik çıkarımda bulunmak:
Yazarlar tarafından üstü kapalı bir şekilde ima edilen bilgilerin anlaşılması konusu ele alınır. Sonrasında teknoloji içerikli bir metinde yazar tarafından üstü kapalı şekilde ifade edilen düşünceler incelenir.
7 Ara Sınav
8 Referans ifadelerin saptanması:
Akademik metinler içerisinde çeşitli isimlere karşılık gelen referans ifadelerin takip eden cümlelerde saptanması konusu üzerinde durulur. Sonrasında doğa alanında bir metin üzerinde referans ifadelerin takibine yönelik çalışma yapılır.
9 Yüzeysel tarama:
Metinlerin ana düşünceleri hakkında genel bilgi sahibi olmak üzere yüzeysel taramanın nasıl yapılması gerektiği konuşulur. Takiben kültür temalı bir metin üzerinde pasaj ve paragrafların ana düşüncelerini belirleme çalışması yapılır.
10 Ana düşünceleri ve yardımcı düşünceleri tespit etme:
Bir akademik metnin ana düşüncesinin ve yardımcı düşüncelerinin nasıl tespit edilebileceği tartışılır. Sonrasında hukuk temalı bir metinde ana düşünce ve yardımcı düşüncelerin tespiti yapılır.
11 Yazarın tutumu ve amacını saptamak:
Bir akademik metinde yazarın amacının ve bir konuya yaklaşımının nasıl anlaşılabileceği üzerinde durulur ve tarih temalı bir akademik metinde yazarın meseleye yönelik tutumu ve yaklaşımı incelenir.
12 Söylem belirleyicilerinin takibi:
Bir akademik metinde anlam akışını takip etmede önemli rolü olan söylem belirleyicileri ve bunların takibinin nasıl yapılması gerektiği incelenir. Sonrasında coğrafya temalı bir akademik metinde söylem belirleyicilerinin takibi yapılır.
13 Çıkarımda bulunmak:
Akademik metinlerden ne tür çıkarımlarda bulunulabileceği hususu irdelenir ve sonrasında felsefe odaklı bir akademik metne yönelik farklı çıkarımlar incelenir.
14 Revizyon
Dönem boyunca öğrenilen okuma alt becerilerinin genel tekrarı yapılır ve bu becerilerde daha ileri düzey gelişim kat etme yöntemleri üzerine bilgilendirmede bulunulur.
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14
Tüm 5
Ö1 555
Ö2 3
Ö3 4
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek