Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 5 03150012 Psikopatoloji 3+0+0 3 5 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Psikoloji Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarını ağırlıklı bir şekilde klinik psikoloji yaklaşımı çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre "normal dışı" kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır. İçeriği : Psikopatolojinin temel kavramlarıTanısal DeğerlendirmeSomatoform BozukluklarYapay bozukluklar ve TemaruzDissosiyatif BozukluklarŞizofreni ve Psikotik BozukluklarDuygudurum BozukluklarıKaygı BozukluklarıKişilik BozukluklarıCinsel Bozukluklar Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Doç. Dr. Ali Metehan Çalışkan Dersi Verenler : Yok Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Davison, GC & Neale, JM (2011). Anormal Psikolojisi. (Çev Ed. İhsan Dağ). Düzeltilmiş yeniden basım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara Kring vd. (2015). Anormal psikoloji.:Psikopatoloji. (ed. Muzaffer Şahin ).Ankara: Nobel Ders Notları : Davison, GC & Neale, JM (2011). Anormal Psikolojisi. (Çev Ed. İhsan Dağ). Düzeltilmiş yeniden basım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, AnkaraKring vd. (2015). Anormal psikoloji.:Psikopatoloji. (ed. Muzaffer Şahin ).Ankara: Nobel Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42 Ödevler 14 2 28 Ara Sınavlar 1 20 20 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20 Toplam İş Yükü AKTS: 5 152 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 “Normal“ ve “normal olmayan” davranışlar ve zihinsel süreçler arasındaki ayırımları yapabilir. 2 “Normal olmayan” davranışlar ve zihinsel süreçlerin nedenlerini açıklamaya yönelik çeşitli yaklaşımlar/kuramlar arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt edebilir. 3 “Normal” ve “normal olmayan” davranışların ve zihinsel süreçlerin nasıl ölçülüp değerlendirildiği, özellikleri ve bu davranışlara / süreçlere yol açabilecek etmenler hakkında bilgi sahibi olur. 4 Çocuklardaki ve yetişkinlerdeki “normal olmayan” davranışlar ve zihinsel süreçlerin en son sınıflandırma sistemlerine göre nasıl tanımlandıkları ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. Ders Konuları Hafta Konu 1 psikopatolojinin temel kavramları 2 Tanısal Değerlendirme 3 Somatoform Bozukluklar 4 Yapay bozukluklar ve Temaruz 5 Dissosiyatif Bozukluklar 6 Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar 7 Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar 8 Ara sınav 9 Duygudurum Bozuklukları 10 Duygudurum Bozuklukları 11 Kaygı Bozuklukları 12 Kaygı Bozuklukları 13 Kişilik Bozuklukları 14 Cinsel Bozukluklar Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12 Tüm 433333 Ö1 34 Ö2 3334 Ö3 433 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek