İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
1 99900012 Yabancı Dil (İngilizce) I 2+0+0 2 2
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Sosyal Hizmet
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Basit ifade, sade cümle ve yaygın ifadelerle selamlaşma ve vedalaşma, isim ve milliyet sormak/vermek, yaşını ve memleket sormak/vermek, heceleme ve benzeri beceriler yoluyla kısa süreli iletişim kurma becerisini geliştirmektir.
İçeriği : Kültür tanıtımı, alfabeyi tanıtım, rakamlar, selamlama, vedalaşma, kişisel bilgiler, ülkeler, milliyet, anlaşılmayan bilgi tekrar isteme ve özür dileme.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğr.Gör. İsmail PİŞER
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : ...
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 2 74
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Selamlaşır, isim-yaş-memleket sorar, bu sorulara cevap verir ve vedalaşır. Anlamadığı durumda, tekrar ister. 20’ye kadar rakamları sayar.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Tanışma ve tanıştırma; dil ve kültür hakkında bilgi, dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur ve dilin alfabesi farklı ise harf ve rakamların tanıtımı yapılır.
2 Merhaba, sabah selamlaması, akşam vedalaşması, isim sorma. Bu maksatla en kabul gören dil malzemesi öğrenciye önce işitsel sonra yazısal verilir. Eşleşme yapılarak öğrencilerin bu aktiviteleri yapması istenir. Eşleşme 3 defa değiştirilerek tekrarlanır.
3 Geçen haftaki faaliyet yeni diyalog metni ile tekrarlanır. Bilinmedik kelimeler tespit edilir, öğrenilir. Diyalog dinletildikten sonra konuşmaya dökülür. Deftere yazılarak yazma becerisi artırılır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır.
4 Merhaba, günaydın, isminiz nedir, soy isminiz nedir, nerelisiniz, teşekkür ederim, tanıştığımıza memnun oldum, iyi akşamlar gibi ifadelerin olduğu bir metin üzerinden eğitim yapılır. Adınızı nasıl hecelersiniz sorusu ile alfabenin öğrenilmesi amaçlanır. Dinleme, okuma, rol yapma, yazma işlemlerinden sonra, öğrencilerden başka ne gibi sorular sorulabileceği huşunda öneriler alınarak devam edilir.
5 Rakamlar ve yaş sorma ve söyleme. Artan ve azalan tarzda rakam telaffuzu eğitimi peşinden kaç yaşındasınız, anne-baba kaç yaşında, kardeş kaç yaşında gibi ifadelerin olduğu bir metin işlenir. Teşekkür etmenin önemi ve iki yolu öğretilir.
6 Yazı Üretimi: öğrencilerden tek diyalog içinde “merhaba, günaydın, adın soyadın, kaç yaşındasın soruları, teşekkür etme ve güle güle” demeleri istenir. Öğrencilerden, öğrendikleri ile ilgili bir diyalog yazmaları istenir. Yazma esnasında öğretmen önerilerde bulunur. Metin öğrenciler arasında el değiştirir ve yorum istenir. Eşleşme yolu ile hazırladıkları metin konuşulur. Öğrencilerden değerlendirme istenir.
7 Ara Sınav
8 Milliyet ve Ülke bilgilerini sorup öğrenme: Milliyetin nedir? Hangi ülkedensin? Nerde oturuyorsun? Ülke ve milliyet isimleri öğretilir. Öğrenciler kendilerine yeni isimler alarak diyaloğun uzunluğu artırılır.
9 Önceki hafta öğrenilenlerle sınava kadar olan bilgiler birleştirilerek örnek diyalog verilir. Selam, Adınız, soyadınız, Nasılsınız, Kaç Yaşındasın, Milliyetin Ne, memleketin Ne, Teşekkür etme, Güle Güle kısımlarından olan konuşma her öğrenciye yaptırılır.
10 Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen? Elbette. Bu ifadeler üçüncü kişi hakkında hazırlanan bir diyalog içinde kullanılır. Onun adını tekrar edebilir misiniz? Yeniden o kişinin adını heceleyebilir misiniz? İfadeleri yeni diyalog içinde verilir.
11 İsim, yaş, milliyet gibi sorulardan sonra “Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen?” ifadesi öğretilir. “Tamam, elbette tekrar edebilirim.”
12 Diyaloglarda cevap şeklinde öğrenilen bilgiler monolog şekle dönüştürülür. Merhaba, benim adım ve benim yaşım, Türküm ve Türkiye’denim, Konya’da oturuyorum, teşekkür ederim, hoşça kalın ifadelerinin olduğu metnin yazılması ve söylenmesi istenir.
13 Üçüncü şahsın aynı formatta tanıtımı: anne, baba, kardeş, arkadaş.
14 Öğrenilen bilgi (kelime ve dilbilgisi) be becerinin birleştirilerek sentezi yapılır. Sınava hazırlık.
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12
Tüm 44
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek