İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
5 03250012 Çağdaş Sosyoloji Teorileri 3+0+0 3 5
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Sosyoloji
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı, Modern döneme ait teoriler ile postmodern olarak nitelendirilen paradigmaları karşılaştırmalı olarak anlamak, analiz etmek ve tartışmaktır. Modern ve postmodern paradigmaların ortaya çıkış mantığını kavramak ve bu paradigmaları tartışmak ve yorumlamak ve sosyolojik bilgi sürecini tamamlamaktır.
İçeriği : Bu dersin içeriği, yirminci yüzyıldan bu yana yapısal işlevselci, yapısal çatışmacı ve sosyal davranışçı paradigmalar içinde yer alan bazı sosyologların teorilerine ilişkin görüşlerinden oluşmaktadır.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Prof. Dr. ERTAN ÖZENSEL
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Çağdaş Sosyoloji Teorileri, Margaret M. Poloma, Çevirmen: Hayriye Erbaş
Ders Notları : Çağdaş Sosyoloji Teorileri, Margaret M. Poloma, Çevirmen: Hayriye Erbaş

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 5 100
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Bu dersin sonunda öğrenci, Sosyolojide farklı kuramsal yaklaşımları kavrar.
2 Her bir kurama eleştirel yaklaşır Kuramların birbirinden farklılıklarını ve benzerliklerini ayırt ederek sentezler.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Aydınlanma dönemi
2 Fonksiyonalist kuram: T. Parsons/R. Merton
3 Çatışmacı kuramların tarihsel arka planı
4 Çağdaş çatışmacı kuramcılar: Coser, Dahrendorf, Lenski
5 Çağdaş çatışmacı kuramcılar: Mills
6 Fenomenolojik yaklaşım: E. Husserl/A. Schultz
7 Fenomenolojik yaklaşım: E. Husserl/A. Schultz
8 Sembolik etkileşim kuramı: Mead/Blumer
9 Sembolik etkileşim kuramı: Goffman
10 Peter Berger: Gerçekliğin sosyal inşası
11 Ara sınav
12 Davranışsal alışveriş kuramı: Peter M. Blau
13 Davranışsal alışveriş kuramı: G. Homans
14 Sanayi sonrası toplum: Daniel Bell
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16
Tüm 25
Ö1 45
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek