İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
6 03260019 İletişim ve İnternet Sosyolojisi 3+0+0 3 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Sosyoloji
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : İletişim sosyolojisinin alanını, iletişim kuramlarını ve kitle iletişim araçlarının toplum üzerine etkisini öğretmek, iletişim alanında internetin getirdiği açılımları sosyolojik bir bakış açısı ile analiz etmek dersin amacını oluşturmaktadır.
İçeriği : İletişim ile ilgili temel kavramlar, toplumsallaşmada geleneksel ve yeni medyanın yeri, çeşitli kuramların iletişim ve araçları hakkındaki açıklamaları, bilgi toplumunda kitle iletişim araçlarının fonksiyonu, medyanın küreselleşmesi, internet ve sosyal medyanın getirdiği açılımlar vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi HATİCE BUDAK
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Maigret, Eric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Çev: Halime Yücel, İletişim Yayıncılık: İstanbul.
Ders Notları : Bal, Hüseyin (2017). İletişim Sosyolojisi Sosyal İletişim-Kitle İletişimi- Elektronik İletişim. SentezYayınları: Bursa.
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Alan Bilgisi %75
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 4 100
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 İletişim sosyolojisi teorilerini öğrenir.
2 öğrenciler teorilerin arasındaki benzerlik ve farklılıklarını tartışır.
3 Kitle iletişimi ve küreselleşme ilişkisini kavrar.
4 İnternet, sosyal medya ile iletişimin değişen yönlerini öğrenir.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 İletişim Sosyolojisine Dair Temel Kavramlar
2 İletişim Modelleri
3 Yapısal-İşlevselci Kuramlarda İletişim Araçlarının Önemi
4 Sembolik Etkileşimci ve Çatışmacı Kuramlarda İletişim Araçlarının Önemi
5 Kitle İletişimi Üzerine Düşünceler
6 Bilgi Toplumu ve İletişim Ağları
7 Ara Sınav
8 Kitle İletişim Araçları ve Bilginin Küreselleşmesi
9 Televizyon ve Tüketim Sosyolojisi
10 Reklamcılık ve Reklamlarda Anlamın İnşası
11 İnternetin Gelişimi ve Yeni Medya Platformları
12 Sosyal Medya Kavramı ve İletişim Özellikleri
13 Sosyal Medyanın Sosyolojik Boyutu
14 Sosyal Medya ve Şöhret Kişilikleri
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10
Tüm 5
Ö1 55
Ö2 5
Ö3 5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek