Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 6 03260019 İletişim ve İnternet Sosyolojisi 3+0+0 3 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Sosyoloji Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : İletişim sosyolojisinin alanını, iletişim kuramlarını ve kitle iletişim araçlarının toplum üzerine etkisini öğretmek, iletişim alanında internetin getirdiği açılımları sosyolojik bir bakış açısı ile analiz etmek dersin amacını oluşturmaktadır. İçeriği : İletişim ile ilgili temel kavramlar, toplumsallaşmada geleneksel ve yeni medyanın yeri, çeşitli kuramların iletişim ve araçları hakkındaki açıklamaları, bilgi toplumunda kitle iletişim araçlarının fonksiyonu, medyanın küreselleşmesi, internet ve sosyal medyanın getirdiği açılımlar vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi HATİCE BUDAK Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Maigret, Eric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Çev: Halime Yücel, İletişim Yayıncılık: İstanbul. Ders Notları : Bal, Hüseyin (2017). İletişim Sosyolojisi Sosyal İletişim-Kitle İletişimi- Elektronik İletişim. SentezYayınları: Bursa. Ders Yapısı Sosyal Bilimler %100 Alan Bilgisi %75 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ödevler 2 5 10 Ara Sınavlar 1 10 10 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 4 100 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 İletişim sosyolojisi teorilerini öğrenir. 2 öğrenciler teorilerin arasındaki benzerlik ve farklılıklarını tartışır. 3 Kitle iletişimi ve küreselleşme ilişkisini kavrar. 4 İnternet, sosyal medya ile iletişimin değişen yönlerini öğrenir. Ders Konuları Hafta Konu 1 İletişim Sosyolojisine Dair Temel Kavramlar 2 İletişim Modelleri 3 Yapısal-İşlevselci Kuramlarda İletişim Araçlarının Önemi 4 Sembolik Etkileşimci ve Çatışmacı Kuramlarda İletişim Araçlarının Önemi 5 Kitle İletişimi Üzerine Düşünceler 6 Bilgi Toplumu ve İletişim Ağları 7 Ara Sınav 8 Kitle İletişim Araçları ve Bilginin Küreselleşmesi 9 Televizyon ve Tüketim Sosyolojisi 10 Reklamcılık ve Reklamlarda Anlamın İnşası 11 İnternetin Gelişimi ve Yeni Medya Platformları 12 Sosyal Medya Kavramı ve İletişim Özellikleri 13 Sosyal Medyanın Sosyolojik Boyutu 14 Sosyal Medya ve Şöhret Kişilikleri Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10 Tüm 5 Ö1 55 Ö2 5 Ö3 5 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek