İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
1 99900015 Medeniyet Tasavvuru ve Ahilik 4+0+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Sosyoloji
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin sonunda öğrenci Türk-İslam medeniyetinin ferde topluma ne kazandırdığını, insanın sosyal bir varlık olmasında Türk-İslam kültürünün nasıl ve hangi muhtevada optimal fayda temin edeceğini, birlikte yaşama kültürünün sadece günümüze mahsus olmayıp geçmiş ve geleceği de kapsadığını öğrenebilecektir.
İçeriği : Bu derste Türk-İslam kültüründe birlikte yaşama anlayışının kökenleri üzerinde durulacaktır. Birlikte yaşama anlayışının ahenkli ve sürdürülebilir olmasında bilginin toplum nezdinde icra ettiği fonksiyon incelenecektir. Ders yapılan mekan demek olan “medrese” kavramı tahlil edilerek üniversitemizin ilham kaynağı olan Karatay Medresesi, sosyo-kültürel boyutlarıyla tahlil edilecektir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Prof. Dr. HÜSAMETTİN ERDEM
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Bir Medeniyet Teorisi, Yılmaz Özakpınar. Kubbealtı Yayınları, 1990.
Ders Notları : Türk Yenileşme Tarihi, Ömer Akdağ, Palet Yayınevi, Konya, 2011.
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Uygulama 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 4 100
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Kültür ve etik konularının detaylı öğrenimi ve disiplinler arası etkileşimin kavranması
2 Etkin iş yapabilme yeteneğinin kazandırılması
3 Takım çalışması bilincinin yerleştirilmesi
4 Sosyal girişim, özgüven, işbirliği ve etik konularının uygulamaya yönelik örnekleri
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Medeniyet kavramı, anlamı. İslam medeniyetinin kaynakları
2 Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Medeniyet kavramı, anlamı. İslam medeniyetinin kaynakları
3 Türklerin İslamiyet’i Kabul etmesiyle ilgili tartışmalar
4 Türk-İslam geleneğinde fert-toplum ilişkisi, 13. yüzyıl insan tipolojisi. Toplumda sorumluluk anlayışı ve kökenleri, Dönemin kıyafetleri ve kıyafetlerE yüklenilen anlamlar
5 Türk-İslam geleneğinde devlet sistemi, hükümdarın sorumluluk ve yetkileri. Türkİslam devlet geleneğinde birlikte yaşama, komşuluk, temizlik anlayaşının kökenleri ve zımmî statüsü
6 Türk-İslam geleneğinde devlet sistemi, hükümdarın sorumluluk ve yetkileri. Türkİslam devlet geleneğinde birlikte yaşama, komşuluk, temizlik anlayaşının kökenleri ve zımmî statüsü
7 Türk-İslam geleneğinde zenginlik, vakıf, vâkıf, vakfiye, akar kavramları ve vakıf uygulamaları. Türk kültüründe yazı, kavram ve devamlılık anlayışı.
8 Türk-İslam geleneğinde zenginlik, vakıf, vâkıf, vakfiye, akar kavramları ve vakıf uygulamaları. Türk kültüründe yazı, kavram ve devamlılık anlayışı.
9 Türk tarihinde medresenin teşekkülü ve gerekçeleri . Karatay Medresesinin estetiği dayandığı temeller . Ara Sınav
10 Türk tarihinde medresenin teşekkülü ve gerekçeleri . Karatay Medresesinin estetiği dayandığı temeller . Ara Sınav
11 Türk tarihinde medresenin teşekkülü ve gerekçeleri . Karatay Medresesinin estetiği dayandığı temeller . Ara Sınav
12 Karatay Medresesinde okutulan dersler.
13 Karatay Medresesinin Giriş Kapısı, kapıdaki yazılar.
14 Genel Değerlendirme
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16
Tüm
Ö1
Ö2
Ö3
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek