1) Öğrencilerin akademik alanda çalışma yapmak için gerekli olan teorik ve uygulamalı bilgilerle donatılarak bilgilerini alanlarında kullanabilmelerini sağlamak 2) Öğrencilerin başarılı bir tarih eğitimi için gerekli olan analitik düşünme, eleştirel bakış, disiplinler arası çalışabilme, olaylar arasında ilişki kurma, çok yönlü düşünme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini kazanmalarını sağlamak 3) Öğrencilerin tarih eğitimini güncel olanla ve yerel, bölgesel, küresel sorunlarla ilişkilendirebilme ve bu sorunlara bireysel veya ekip hâlinde etkin bir şekilde çalışarak çözüm üretebilme becerisine sahip olmalarını sağlamak 4) Öğrencilerin akademik yazma ve etkili iletişim becerilerini geliştirerek, kendi araştırma sonuçlarını gerektiğinde farklı dillerde de yazılı ve sözlü olarak etkin bir biçimde sunma yeteneğini kazanmalarını sağlamak 5) Öğrencilere sürekli öğrenme ve kendini geliştirme alışkanlığı kazandırarak gerek kendi alanlarında gerekse farklı disiplinlerdeki yenilikçi gelişmeleri mezun olduktan sonra da takip ederek bilgi ve becerilerini güncelleyebilme yeteneğini elde etmelerini sağlamak 6) Öğrencilere tarihsel araştırmalarda dijital ve teknolojik araçları kullanma becerisini kazandırarak modern veri tabanları ve dijital arşivlerle çalışma yetilerini geliştirmelerini sağlamak 7) Öğrencilere tarihsel bilgiyi ve araştırma sonuçlarını topluma aktarma, halkın tarih şuurunu artırma, toplumsal hafızayı güçlendirme becerilerini edindirme ve tüm bunları yaparken mesleki etik ve sorumluluk bilinciyle hareket edebilme becerisini kazanmalarını sağlamak