Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 3 05030002 Nesneye Yönelik Programlama 3+0+2 4 6 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Bilgisayar Mühendisliği Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır. İçeriği : Nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş. Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Semih YUMUŞAK Dersi Verenler : Öğr.Gör. Muhammed Saadetdin KAYA Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Danny Poo, Derek Kiong, Swarnalatha Ashok, Object-Oriented Programming and Java, Springer, 2010 Ders Yapısı Mühendislik Bilimleri %50 Mühendislik Tasarımı %50 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %30 Uygulama 1 %0 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %50 Toplam 3 %80 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ödevler 6 2 12 Ara Sınavlar 1 10 10 Laboratuvar 14 2 28 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 6 130 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. 2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. 3 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. 4 Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. 5 Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. Ders Konuları Hafta Konu 1 Giriş 2 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular 3 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular 4 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular 5 Sınıflandırma, genelleme, uzmanlaşma 6 miras 7 Polimorfizm 8 Modülarite 9 İstisna işleme 10 Giriş / çıkış işlemleri 11 Ağ, çoklu iş parçacığı 12 Jenerikler ve Koleksiyonlar çerçevesi 13 GUI programlama 14 GUI programlama