İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
3 05030002 Nesneye Yönelik Programlama 3+0+2 4 6
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Bilgisayar Mühendisliği
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçeriği : Nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş. Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Semih YUMUŞAK
Dersi Verenler : Öğr.Gör. Muhammed Saadetdin KAYA
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Danny Poo, Derek Kiong, Swarnalatha Ashok, Object-Oriented Programming and Java, Springer, 2010
Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %50
Mühendislik Tasarımı %50
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %30
Uygulama 1 %0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %50
Toplam 3 %80
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Laboratuvar 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 6 130
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi.
2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı.
3 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi.
4 Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi.
5 Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Giriş
2 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
3 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
4 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
5 Sınıflandırma, genelleme, uzmanlaşma
6 miras
7 Polimorfizm
8 Modülarite
9 İstisna işleme
10 Giriş / çıkış işlemleri
11 Ağ, çoklu iş parçacığı
12 Jenerikler ve Koleksiyonlar çerçevesi
13 GUI programlama
14 GUI programlama