İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
7 05070002 Yazılım Mühendisliği 3+0+0 3 5
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Bilgisayar Mühendisliği
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Yazılım süreçlerini anlamak. Yazılım proje yönetimi kavramlarına aşina olmak. Karmaşık yazılım sistemlerinin analizi ve tasarımı. Yazılım mühendisliğinde popüler yöntemler hakkında geniş bir bilgi birikimine sahip olmak.
İçeriği : Yazılım mühendisliğine, yazılım yaşam döngüsüne ve metodolojilere genel bir bakış, UML ve tasarım kalıpları ile modelleme, proje yönetimi ve yazılım geliştirme takımı organizasyonu, gereksinim belirleme ve analizi, sistem tasarımı, nesne tasarımı, yazılım testi. Yazılım mühendisliği kavramlarının gerçekleştirilmesi, bir grup öğrencinin bir UML modelleme ve uygulama aracı kullanarak kendi şartnamesinden ve tasarımından bir sistem uyguladığı bir ekip tasarım projesi üzerinde gerçekleştirilir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Doç. Dr. Ali ÖZTÜRK
Dersi Verenler : Yok
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Software Engineering, by Ian Sommervill, A. Wesley, (2000)
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %20
Mühendislik Bilimleri %30
Mühendislik Tasarımı %20
Sosyal Bilimler %30
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 3 2 6
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü AKTS: 5 120
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Yazılım testlerini normlara göre yapmak.
2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı.
3 Çeşitli mühendislik alanlarında yazılım platformlarının uygulanmasını yapmak.
4 Yazılım test platformlarının bilgisi ve kullanımı.
5 Proje yönetimi araçlarının bilgisi ve kullanımı.
6 Bilgisayar mühendisliği proje tasarımı yapmak.
7 Proje yönetimi bilgisine sahip olmak.
8 Projeler için çözüm önerileri getirme.
9 Proje geliştirme, test ve bakım aşamaları için çalışma becerilerine sahip olmak.
10 Heterojen takımlarda çalışabilme yeteneği.
11 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi.
12 Patent araştırması ve literatür araştırması yapabilme.
13 Rapor, makale ve teknik belgeleri hazırlayabilme ve sunabilme
14 Temel bilime ve teknolojik gelişmelere göre yenilikçi çözüm önerebilme.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Yazılım mühendisliğine genel bakış
2 Yazılım süreçleri
3 Yazılım gereksinimleri
4 Gereksinim mühendislik süreci
5 Sistem Modelleri
6 Mimari tasarım
7 Dağıtılmış sistem mimarileri
8 Nesne yönelimli tasarım
9 Gerçek zamanlı yazılım tasarımı
10 Proje Yönetimi
11 İnsanları yönetmek
12 Kalite Yönetimi
13 Doğrulama ve onaylama
14 Yazılım testi