Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 8 05180801 Bitirme Projesi 3+2+0 4 8 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Elektrik-Elektronik Mühendisliği Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu araştırma projesi öğretmeyi amaçlamaktadır.sunum becerilerini geliştirmek. İçeriği : Bu, kıdemli tasarım projesi dizisinde ilk derstir. Vurgu üzerine yerleştirilirtasarım ekibi oluşturma, proje tanımlama ve bir fizibilite çalışmasının üretilmesi. birBir danışman gözetimi altında bağımsız çalışma: Keşfetme araştırması veÜst düzey bir tasarım projesi için uygun potansiyel bir çalışma alanı tanımlamak. Bir tanımaElektrik ve elektronik mühendisliğinde seçilen çalışma alanından belirli bir problem.Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar bir tasarım projesi şeklinde belgelenmiş ve sunulmuştur.işlevsel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri içeren öneri ve sözlü sunumUygulanan ve ayrıntılı proje görevleri planı. Projenin tasarımı ve uygulanması.Sonuçların hem yazılı hem de sözlü olarak sunumu Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Doç. Dr. Hulusi AÇIKGÖZ Dersi Verenler : Yok Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Kaynaklar seçilen projeye göre proje koordinatörü tarafından ilan edilecektir. Ders Yapısı Mühendislik Bilimleri %50 Mühendislik Tasarımı %50 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Proje 1 %100 Toplam 1 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 1 14 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42 Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6 Laboratuvar 14 4 56 Proje 14 2 28 Toplam İş Yükü AKTS: 8 146 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Bilgi iletişim protokollerini ve standartlarını bilmeli, protokol seçimi yapabilmeli 2 Elektronik sistemleri için kullanıcı arayüzü programları yazabilmeli 3 Grup çalışmalarına yatkın olabilmeli ve mesleki etik kurallarını bilmeli 4 Ülkemizin gelecek öngörüsü, öncelikli bilimsel ve teknolojik gelişme alanları ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olmalı 5 İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli 6 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli 7 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli 8 Ability to transfer the domain knowledge in written and verbal form 9 Ability to criticize the obtained knowledge and skills 10 Ability to work independently and assume responsibility 11 Ability to work in a team Any other abilities that will be gained would be added according to Ders Konuları Hafta Konu 1 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 2 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 3 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 4 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 5 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 6 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 7 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 8 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 9 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 10 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 11 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 12 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 13 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. 14 Bu çalışmanın sonuçları, uygulanacak fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan gereksinimleri ve ayrıntılı proje görevleri planını içeren bir tasarım projesi önerisi ve sözlü sunum biçiminde belgelenmekte ve sunulmaktadır. Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11 Tüm Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Ö5 Ö6 Ö7 Ö8 Ö9 Ö10 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek