İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
4 05240401 Yöneylem Araştırması II 4+0+0 4 6
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Endüstri Mühendisliği
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Teorik ve çözüm metodları olarak ağ modelleri, stok modelleri ve Yöneylem Araştırması kullanarak politika geliştirilebilmek ve yönetime analizler sunabilmek
İçeriği : Ağ modelleri; En az yayılan ağaç algoritması; En kısa yoldan algoritmalar; Maksimum akış algoritması; En az maliyet-kapasite sorunu akışı ve algoritması; Hedef programlama, Oyun teorisi, Dinamik programlama, Markov zincirleri
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Prof. Dr. Murat DARÇIN
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Operations Research: Applications and Algorithms, WINSTON W.L, (2004)
Frederick S. Hillier ve Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research, 8th Ed., McGraw-Hill, New York, 2005. [
Hamdy A. Taha, Yöneylem Araştırması, 6. basım, Ş. Alp Baray ve Şakir Esnaf tarafından 6. basımdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2003.
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %15
Mühendislik Bilimleri %50
Mühendislik Tasarımı %20
Sosyal Bilimler %0
Alan Bilgisi %15
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %40
Toplam 2 %70
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum/Seminer Hazırlama 14 2 28
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 6 169
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Tamsayılı programlama modeli oluşturabilecek ve çözüm yöntemlerini açıklayabilecektir.
2 Karar probleminin temel elemanlarını tanımlayarak farklı karar ortamlarındaki karar problemlerini çözebilecektir.
3 Hedef programlama karar modelleri oluşturabilir.
4 Oyun teorisi ve dinamik programlama konularına hâkim olup ilgili problemleri çözebilme becerisi kazanır.
5 Şebeke modelleri içerisindeki ilgili problemleri anlayabilir ve çözebilir.
6 Yöneylem Araştırması kapsamındaki problemlerin çözümünde bir programlama dili öğrenir ve uygulayabilir.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Tamsayı programlama
2 Tamsayı programlama
3 Tamsayı programlama
4 Ağ modeli
5 Ağ modeli
6 Ağ modeli
7 Ağ Modeli
8 Hedef Programlama
9 Hedef Programlama
10 Dinamik Programlama
11 Dinamik Programlama
12 Markov Zincirleri
13 Oyun Teorisi
14 Oyun Teorisi
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11
Tüm 5555
Ö1 55
Ö2 55
Ö3 55
Ö4 55
Ö5 55
Ö6 55
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek